Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

Moj motocykl - Alfred

scibor1 - 2016-09-12, 10:03
Temat postu: Alfred
Uprzejmie informuję, że od przedwczoraj jestem właścicielem Alfreda;) Motocykl zapewne znany na forum jako pojazd Sebastiana H. Na razie się docieramy, choć bardziej to ja muszę się dostosować - poprzedni właściciel rozwiązał problem wału i zapłonu, więc te tematy na chwilę obecną uważam za zamknięte:)



Najmilszą niespodziankę sprawiła mi moja Druga Połowa, która stwierdziła, że nareszcie jakiś ładny motocykl kupiłem;)
Teraz, na ile czas pozwoli (bo pogoda pozwala), trzeba się brać za jeżdżenie:)

DAAD - 2016-09-12, 10:23

Ładny jak ładny, on jest śliczny. Nawet kot to czuje.
Jacek Lazarewicz - 2016-09-12, 19:37

Nareszcie!
Zmień tłumik na krótki- ten brzydko wygląda.

Sonia - 2016-09-12, 19:38

Noooooooo.... :mrgreen: śliczniutki :-D
scibor1 - 2016-09-12, 20:03

Uściślając: pierwsze słowa Asi brzmiały: "Boże, jaki piękny!!!":D
Co do tłumika - na chwilę obecną są pilniejsze sprawy, jak choćby opony. Ten jest fatalny, bo wystaje, ale za to jest cichy. A ja lubię, jak jest cicho:) Podobno krótsze są głośniejsze. Ale i o tym pomyślę w swoim czasie.
Dziś pierwsza "poważna" jazda: trzeba się zarejestrować do lekarza, więc mówię, że pojadę. Kobita od razu zaprotestowała, że można zadzwonić. Spojrzałem przeciągle, wszystko stało się jasne. No to jadę. W sumie to tylko 17km w jedną stronę. Jadę, coś przerywa, za chwilę się uspokaja. Po chwili znowu. Wizja dramatu na drodze, że coś padło. Ano padło. Przełączyłem na rezerwę, pomogło:) Jeszcze trzeba popracować nad biegami. Po rejestracji odpalanie - za pierwszym razem:) No to na stację. Pod wlew weszło niecałe 11l, czyli rezerwa ponad 4l. Trzeba wracać. Hmmm, no to wracam. Po powrocie okazało się, że w sumie zrobiłem 75km:) No bo jakoś tak naokoło wyszło;)
A, wczoraj było test Enfield on field. Czyli sprawdzanie, jak sobie radzi w terenie. Radzi sobie:) Nawet mimo rakietowego przełożenia - przednia zębatka 20. Przy oryginalnej 17 pewnie można by nim orać;)
No i jeszcze pierwsze zapalanie dzisiaj - kurde, wczoraj amperomierz ładnie stawał na środku, dziś jakoś tak mocno na minusie. Pomogło wyłączenie świateł:)
Jutro w planie powrót do dwuosobowej kanapy, bo dziewczyny chcą pojeździć:)
Ale fajny motor sobie sprawiłem - oficjalnie to nagroda pocieszenia za czwarte miejsce w sobotnich zawodach łuczniczych:)

Jacek Lazarewicz - 2016-09-12, 20:14

To co piszesz - znamy z autopsji. Zaskoczony jestem, że Sebastian założył "20". Sugeruję zmianę na 18 lub 19- zależy czego oczekujesz. A poza tym - Alles Gute!
Sonia - 2016-09-12, 20:15

Krótszy głośniejszy, ale charakterny:) Tzn. bardziej w stylu. Masz skarb w domu. Nie każda akceptuje, nie każda godzi się, nie każda potrafi docenić piękno Enfielda:) A żyć pokojowo przecież trzeba :mrgreen:
Łysy - 2016-09-12, 20:47

Krótki tłumik + tzw, silencear, taki lejek montowany w tył tłumika i masz cicho i krótko. Gratuluję zakupu, wielu bezpiecznych kilometrów życzę.
Sebastian H. - 2016-09-12, 20:47

Alfred.... hm. Dobrze że trafił w dobre miejsce. Zębatkę 20 już miałem i nawet nie mam pojęcia ja chodzi na mniejszej. Mnie tam pasowało. Szerokości!
Lamer - 2016-09-12, 20:58

Witam,
rakieta!
Szerokiej drogi i bezawaryjnej jazdy.

Dan

karczoch - 2016-09-12, 22:25

Dużo nowych w tym roku ;-) Powodzenia i niech się nie psuje, zbyt często.

[ Dodano: 2016-09-12, 22:27 ]
Jak będziesz przejazdem, to dysponuję tarczą i łukiem, i strzały też się znajdą :-)

bon-wojtek - 2016-09-12, 22:34

Pozdrawiam i gratuluję,
a tłumik zmień bo ten długi będzie Ci się o krawężniki obijał przy zjeździe z chodnika :-)

scibor1 - 2016-09-13, 12:22

Zdecydowanie w tej opcji "kanapowej" bardziej mi się podoba. Wygląda tak... nowocześnie;)



O krawężniki się nie martwię, bo ich w okolicy nie ma. Ale prewencyjnie coś z tym zrobię, choć nie od razu.
A o łuku będę pamiętał;)

ntech - 2016-09-13, 14:11

scibor1 napisa/a:
Zdecydowanie w tej opcji "kanapowej" bardziej mi się podoba. Wygląda tak... nowocześnie;)

"Nowoczesnie" - wczesne lata 70-te :)

scibor1 - 2016-09-21, 07:06

ntech napisa/a:
..."Nowoczesnie" - wczesne lata 70-te :)


No bo to dobre lata były:)
Ostatnie dni to testowanie prędkościomierza. Wiedziałem już z forum, że jego wskazania są raczej pobożnym życzeniem, ale postanowiłem sprawdzić. Założyłem testowo licznik rowerowy, ale bzdury pokazywał jakieś. No jak to, na liczniku wskazówka tańczy przy 80km/h, a rowerowy pokazuje 47? Bez sensu. No to GPS. I szok: rowerowy pokazywał dobrze:O Co prawda ani prędkość, ani jej dokładne wskazanie nie są mi do szczęścia potrzebne, ale odkryłem, że w miarę wiarygodne jest odczytywanie mil jako kilometrów. Acha, ale drogomierz licznikowy chodzi dokładnie tak samo jak rowerowy czy GPS. Co wyklucza moją teorię o mniejszych kilometrach indyjskich;)

Rzeźbię teraz boczną stopkę. Bo nie mam, a jak ktoś już zauważył centralna na miękkim to porażka.

[ Dodano: 2016-09-26, 19:04 ]
Przerejestrowałem dziś Alfreda. Bez proszenia i z przydziału dostałem numer NBA 6A88. Potraktowałem to jako uśmiech losu, bo w czerwcu 1988 zdałem egzamin na kategorię A:)

[ Dodano: 2016-10-06, 17:46 ]
Ogarniania sprzętu ciąg dalszy. Jako, że zakupiłem motocykl z jednym kompletem kluczyków, dorobiłem zapasowy do stacyjki i blokady. Do wlewu paliwa nie mieli, bo jakiś nietypowy jest. Ale że stacyjkowo-schowkowy wchodzi do zamka wlewu, natchnęło mnie na ślusarstwo precyzyjne. Rozebrałem zamek wlewu i przekodowałem wkładkę pod kluczyk ze stacyjki. Czyli mam teraz jeden kluczyk do blokady i drugi do reszty:)

[ Dodano: 2016-10-28, 18:43 ]
Zakupiłem na indyjskim ebay'u przedni wyłącznik światła stopu -całe 15zł, wysyłka gratis. I o dziwo po dwóch tygodniach oczekiwania przesyłka dotarła:) Spędziłem godzinkę w garażu żeby ogarnąć elektrykę i działa. O tyle istotne, że jestem przyzwyczajony do ręcznego hamulca i przeszkadzał mi brak tego wyłącznika.

[ Dodano: 2016-11-30, 11:08 ]
Inwestycji ciąg dalszy. Tym razem przednia opona. Przeczytałem wszystko co znalazłem na temat firm i rozmiarów stosowanych w RE i byłem tak samo głupi jak na początku. Dlatego postanowiłem nie poprawiać fabryki i kupiłem Avon Speedmaster MKII w rozmiarze 3,25-19. Na decyzję wpłynęło też to, że takie na Alfredzie są od nowości i jak na warunki w których jeżdżę to prowadzą się genialnie. Naszukałem się tej opony w różnych firmach i w końcu wziąłem za pobraniem w tirendo, nie żebym chciał ich reklamować, ale cena normalna i wysyłka w cenie, a konkurencja potrafi znienacka dołożyć 25zł do ceny opony za to, że kupuje się jedną sztukę:/ Jeszcze tylko nowa dętka i zmiana;) A na razie zacząłem rzeźbić gmole, bo opony oponami a lód na drodze to już zupełnie inna bajka...

[ Dodano: 2016-12-04, 10:37 ]
Gmol przedni w zasadzie gotowy. Zostało pomalować. Nawet go dziś przetestowałem robiąc obustronną glebę kontrolowaną;) Wygląda toto tak: https://www.bikepics.com/...ield-bullet-500

[ Dodano: 2016-12-13, 20:44 ]
Niby zima, ale śniegu ni ma;) No to co, że mróz?
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
To nie jest cold start, silnik już był nagrzany.
A dziś wieczorem zmieniłem wreszcie oponę z przodu.

[ Dodano: 2016-12-14, 18:04 ]
Nuda w garażu zaowocowała "wystruganiem" kolejnego wynalazku - tym razem jest to bagażnik. Niby rzecz prosta ale trochę trwało. Przy okazji nakupiłem dziś trochę rurek i kątowników, więc zima może trwać;)

[ Dodano: 2016-12-19, 14:33 ]
Weryfikacja napędu ujawniła, że zdawcza zębatka to 19tka, a nie 20tka... Ot i niespodzianka:0

Marek - 2017-01-27, 14:58

:-D Sonia,
scibor1 - 2017-01-27, 15:53

???
Jacek Lazarewicz - 2017-01-27, 16:17

Chyba pomylił tematy -rzadko tu bywa ;-)
Sonia - 2017-01-27, 19:46

Marek napisa/a:
:-D Sonia,

Czy to odnośnie moich poprzednich wypowiedz w temacie? ;-)

scibor1 - 2017-02-21, 18:58

Wczoraj przyjechało nowe serce dla Alfreda. Dziś pierwsze odpalanie: https://youtu.be/TiTn5hKDd6k
Jacek Lazarewicz - 2017-02-21, 19:07

:-D
Lamer - 2017-02-21, 21:11

Hej,
a co ze starym ?
Czy bedziesz miał kombo? Deslo-benzyniaka...hybryda?

Lamer

scibor1 - 2017-02-21, 21:32

Stary na półkę do zakończenia projektu. Zależnie od tegoż zakończenia albo wraca albo przeszczep do Lamy.

[ Dodano: 2017-04-11, 21:06 ]
No i powoli małymi kroczkami... https://youtu.be/HlR7GM9Ar6k :)

[ Dodano: 2017-04-15, 13:26 ]
Dziś pierwsza jazda testowa: https://youtu.be/uKEONO6_7RA

[ Dodano: 2017-05-18, 18:47 ]
Alfred przeszedł pomyślnie badanie techniczne na OSKP na okoliczność wymiany silnika. Rozpocząłem procedurę wymiany DR z odpowiednimi adnotacjami. Wstępnie mogę uznać projekt za zakończony sukcesem:)

[ Dodano: 2017-05-21, 13:28 ]


[ Dodano: 2017-06-12, 06:36 ]
Galeryjka: https://www.bikepics.com/...?model=04custom

[ Dodano: 2017-09-25, 18:49 ]
Motocykl łuczniczy;)
https://www.bikepics.com/...-royal-enfields

Szestow - 2018-02-28, 09:48

Co Cię zmotywowało do zmiany silnika? Ogólnie bardzo udany motocykl, miałem okazję przejechać się jak jeszcze był u Sebastiana. Zębatka 20 jak dla mnie bardzo spoko, sam mam 19, ale pod jego wpływem kupiłem 20 i będę zakładał ją na ten sezon razem z silnikiem z podniesioną kompresją. Jakie są Twoje odczucia jeśli chodzi o różnice w użytkowaniu benzyny i diesla?
scibor1 - 2018-02-28, 16:04

Szestow napisa/a:
Co Cię zmotywowało do zmiany silnika?


Sen. Poważnie. Jak miałem naście lat, śniło mi się, że mam motocykl z dieslem. O tyle ciekawe, że wtedy trzeba było się nakombinować, żeby mieć jakikolwiek motocykl;) I dojrzewało to we mnie latami, aż dojrzało i doczekało się realizacji. Kolejne spełnione marzenie:) A padło na RE bo tutaj taka zmiana jest najłatwiejsza.

Druga sprawa - każdy szuka w motocyklu czegoś innego. Moja pasją jest osiąganie jak najmniejszego zużycia paliwa (dotyczy to wszystkich pojazdów jakie mam). Oczywiście bez popadania w paranoję, mam na myśli w miarę normalną eksploatację nie nadwyrężającą mechaniki. No a diesle zwykle palą mniej...

Jak wspominałem stronę wcześniej, zębatka jednak była 19. Na razie zmieniłem na 17, niewykluczone, że na ten sezon wrócę do 19.

Różnice między benzyną a dieslem to przede wszystkim trakcja - w porównaniu z dieslem benzyna ciągnie równomiernie od początku do końca jak silnik elektryczny. Diesel ma kapitalny dół i do 50-60km/h ciągnie niesamowicie. Potem przychodzi czas zmiany 3 na 4 i tu jest wyraźna dziura - za szybko na trójkę, za wolno na czwórkę. Jak już się wyjdzie na czwórce ponad 70km/h, czuć powrót mocy, ale nie takiej jak na niższych biegach. W pewnym momencie kończy się spontaniczna reakcja na ruch manetki i do głosu dochodzi chyba wewnętrzny regulator obrotów silnika - czuć, że przyśpiesza, ale niezależnie od położenia "przepustnicy". Na początku trudno mi było się z tym oswoić, ale nauczyłem się. Trzeba też wziąć poprawkę na to, że w dieslu obroty kończą się na ok. 3000rpm przy tych samych przełożeniach co benzyna dysponująca ok. 5000rpm. To chyba tyle jeśli chodzi o różnice istotne. Wibracje są na podobnym poziomie (im szybciej się diesel kręci, tym mniejsze), dźwięk trochę inny ale niedokuczliwy, prowadzenie bez zmian. A, rozruch to osobna historia:) Pamiętam jak odpalałem 350tkę zaraz po odpalaniu diesla - mało nie urwałem kopniaka i nie połamałem nogi o beton;)

No i chyba tyle.

karczoch - 2018-02-28, 20:35

Tak na marginesie, to piękna fota na tle rzepaku 🙂
scibor1 - 2018-03-01, 06:52

Dzięki. W domyśle "na tle stacji paliw";) Zmianę silnika konsultowałem z Charlesem Altmanem, ktory z kolei jest fanem jeżdżenia na oleju roślinnym http://www.altmann.haan.de/riding_on_salad_oil/ .
Taniej to już chyba tylko rower:)

Jacek Lazarewicz - 2018-03-01, 08:36

Nie jestem pewien. Kolega jeździł na RE dieslu, ale przed wyprawą do Rumunii zamienił go na Ruska z koszem. Przerobili go na gaz (butla w koszu), żeby było taniej.
http://www.royal-enfield....h-przyjaciol,17 (diesel Jacka)

scibor1 - 2018-03-01, 19:41

Z tego co wiem to rusek pali średnio 8 litrów benzyny. Czyli gazu około 10l. To daje jakieś 20zł/100km. Mój diesel jeszcze nie przekroczył 2,5l/100km, co daje ok. 11zł licząc ON nawet po cenie 4,5zł/ltr.
Jacek Lazarewicz - 2018-03-01, 21:57

Możlliwe, piszę tylko, że z takim zamiarem zamienił Enfielda na ruska :-x
scibor1 - 2018-03-02, 00:33

Jakiś cel na pewno mu przyświecał. Gdyby nie moja "zawodowa" fascynacja ropą może też poszedłbym w gaz w motocyklu. Kolega z innego forum zapakował coś takiego do Tigera. Legalnie.
Łysy - 2018-03-02, 08:28

Ciekawe rzeczy Pan robisz. Swego czasu jak miałem ruska to zadowalał się spalaniem 5,5 -6 litrów. K-750 , silnik dolniak. Ale to tak tytułem wtrętu. Myślę, że Twój jest aktualnie najmniej spalającym RE na naszym forum.
scibor1 - 2018-03-02, 10:03

Możliwe - nigdy ruska nie miałem i jego spalanie znam z opowiadań. Co do Alfreda, to chciałbym testowo zejść poniżej 2l/100km, może na zębatce 19 się uda. Wtedy uznam projekt za zakończony sukcesem;)
karczoch - 2018-03-03, 09:49

Myślę, że jadąc równo 60km/h to bez problemu do zrobienia.
Łysy - 2018-03-03, 15:46

To w sumie poza wątkiem, ale kiedy pisze że mój rus palił tyle, to nie są przypuszczenia czy możliwości ale fakty. Na rusie jeździłem z podobnymi prędkościami jak na royalu. Karczoch czyli wiesz jak. Inna sprawa, że potrafił też spalić półtora litra na dobę na postoju wskutek rozmaitych nieszczelności. A poza tym często nic nie palił bo dużo czasu spędzał rozgrzebany na warsztacie. No, ale oszczędności na paliwie nadrabiał spalaniem oleju.
scibor1 - 2018-03-10, 20:18

Dwa dni temu okazyjnie nabyłem myjkę ciśnieniową napędzaną oryginalnym Yanmarem 406ccm 7kW. Tak że mam do Alfreda zapasowy silnik, trochę mniejszy, więc może i oszczędniejszy;)
Łysy - 2018-03-10, 20:58

Jesteś niemożliwy:)
Szestow - 2018-03-25, 20:19

A powiedz czy masz może oryginalny silnik od niego i czy ew byłby na sprzedaż? Tak sobie właśnie uświadomiłem, że kolega z pracy coś przebąkiwał, że mu 350 za małe i chciał 500...
scibor1 - 2018-03-25, 20:47

Już nie. Sprzedany z drugim motocyklem.

[ Dodano: 2018-03-26, 15:02 ]
Taki "art" z wczorajszego "rozpoczęcia sezonu" u burmistrza:

Szestow - 2018-03-27, 21:57

A można zapytać za ile? Akurat rynek na silniki RE w PL jest mało płynny i ciekaw jestem jak to się teraz wycenia ;-)
scibor1 - 2018-03-28, 06:34

500 poszła w motocyklu jako całość. Gdybym ją sprzedawał luzem to chciałbym jakieś 2500-3000zł. Ze względu na stan i regeneracje wału. Nową 500 widziałem chyba tu na forum za 5000. 350tkę sprawną ale do poprawek sprzedałem za 1800zł. I tyle wiem o rynku silników RE w Polsce.

[ Dodano: 2018-03-28, 06:37 ]
A, nowy diesel 500 do RE kosztuje 2400zł. Mniejsze bywają tańsze lub dużo droższe, zależnie od znaczka.

Szestow - 2018-03-30, 19:10

Dzięki - informacyjnie swoją 500 (zapasową) kupiłem za 1400 albo 1500, kilka lat temu, nie pamiętam dokładnie.
scibor1 - 2018-04-04, 20:36

Korzystając z ładnej pogody zrobiłem dziś 150km po okolicznych drogach. Fragment przejażdżki: https://youtu.be/E_dzdIRP6XE
Jacek Lazarewicz - 2018-04-05, 10:04

Fajnie :-) , gdzie zamocowałeś kamerę (jak na kasku to czym?).
scibor1 - 2018-04-05, 14:22

Na kasku. Uchwyt przyklejony do szczęki taśmą dwustronną, dla pewności zabezpieczony dwoma trytytkami. Wieczorem wstawię zdjęcie.

[ Dodano: 2018-04-05, 21:57 ]
Mocowanie wygląda tak:

Zamontowana kamerka wygląda tak:

A kamerka na kasku na Alfredzie wygląda tak;)

Radio - 2018-04-07, 10:13

Fajna trasa, tylko pogratulować.... moją uwagę zwróciły dwa szczegóły, pierwszy to głośność pracy diesla, jest głośno, czy to tylko kamerka wyolbrzymiła ten efekt?
Drugi szczegół to "tańcząca" wskazówka prędkościomierza, idzie coś z tym zrobić?

scibor1 - 2018-04-07, 22:03

Traski w okolicy mam fajne, ale większość po podłym asfalcie, który na szczęście RE znosi całkiem dobrze. Ja niestety gorzej. Diesel jest głośny, przynajmniej ten typ. Zgodnie z poradami mądrzejszych ode mnie opóźniłem punkt wtrysku, jest o wiele lepiej - ciszej - niż na kaszubskim zlocie. Głośność zależy też od obrotów - w pobliżu maksymalnych 3 tys. jest porównywalny do benzynowego, najgłośniej jest w okolicy 50-60km/h na czwórce. Inna rzecz, że w kasku tego aż tak nie słychać jak na filmie - tu kamerka na zewnątrz, bliżej silnika niż uszy;) Co do wskazówki prędkościomierza - nie wiem, czy tylko u mnie tak lata, czy w innych też, prawdopodobnie temat jest do ogarnięcia, ale nie zajmowałem się tym jeszcze - na razie skoncentrowałem się na dieslu a potrzebę odczytu danych zaspokoiłem licznikiem rowerowym. Z czasem dotrę i do licznika. Na razie na tapetę poszedł wydech, pękł mi kolektor i mocowanie pośrednie, miałem to dzisiaj pospawać ale wariacki dzień się trafił poczynając od strzelnicy a na pogotowiu kończąc, więc temat chyba na jutro...

[ Dodano: 2018-04-08, 19:47 ]
Pospawałem dziś uszkodzony wydech. Trochę go wygładziłem i pomalowałem farbą żaroodporną na czarno, rezygnując - na razie - z bandaża termicznego. Wykonałem jazdę testową i jest ciszej. Głośna praca silnika słyszana na filmiku mogła być spowodowana nieszczelnością kolektora.

Radio - 2018-04-09, 11:11

Dzięki za odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, diesel jak widać dobra sprawa, a jego zużycie paliwa nie do pogardzenia.
Jacek Lazarewicz - 2018-04-09, 18:39

Każdy Enfield, dobrze wyregulowany, pali "nie do pogardzenia". Mój, rocznik 2001, w zależności od warunków na drodze, 3.00 - 3.20
scibor1 - 2018-04-09, 22:24

To prawie dwa razy więcej niż mój :cry: :mrgreen:
Jacek Lazarewicz - 2018-04-10, 10:10

Piszę o benzynce :-D
scibor1 - 2018-04-10, 12:56

Wiem, droczę się;) Kurde, pogoda na motor a ja od rana do nocy w polu:/
Jacek Lazarewicz - 2018-04-10, 16:02

Się ma, się robi. ;-)
motomaciej - 2018-04-10, 17:40

Moj licznik tez tak skacze przy predkosci 70kmh i wiecej. i oczywiscie zawyza o 10.

Z moich doswiadczen samochodowych diesle pracuja bardziej miekko i lepiej odpalaja przy wczesniejszym zaplonie.

scibor1 - 2018-11-14, 17:58

Alfred zmienił właściciela. Jedzie do Włoch zasilić prywatną kolekcję pana Luciano Chiodi.
motomaciej - 2018-11-15, 20:23

A to niespodzianka! I CO dalej panie ???
scibor1 - 2018-11-16, 17:00

Dalej? Kilka pomysłów jest. Jeśli proza życia nie strawi kasy, to będzie... Niespodzianka;) Którą zaprezentuję na którymś zlocie RE, o ile mnie nie pogonicie, bo przygodę z RE uważam za zakończoną. No chyba żeby się Himalayan trafił....

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group