Mój Grzmiący Ptak |
Autor |
Wiadomo |
scibor1
Doczy: 28 Lip 2016 Posty: 133 Skd: Dwórzno
|
Wysany: 2016-09-13, 07:23
|
|
|
DAAD napisa/a: | ...Zastanawiam się czy nie zmienić kół zębatych tak by podnieść prędkość do 100-110 km/h. przy tych samych obrotach.
Utrata momentu mi nie przeszkadza podróżuję sam. |
Świeżak enfieldowy ze mnie i psińco przejechałem, ale na zębatce 20tce z przodu. Długi podjazd na czwórce jest dość męczący, słychać jak silnik prosi o trójkę. Ostre wzniesienie na jedynce też da się pokonać (mowa o jeździe polnej), ale... Teraz to ja się jeszcze nacieszę tak jak jest, ale zimą jedna z zaplanowanych prac to powrót do standardowej 17tki. |
|
|
|
|
Łysy
Doczy: 30 Wrz 2010 Posty: 973 Skd: Kocina -Wielkopolska
|
Wysany: 2016-09-13, 07:58
|
|
|
Różnicę między 20 a 17 bardzo odczujesz. Przechodziłem z 17 na 18, a później na 19. Teraz jeżdżę na 19. Zasadniczo jest OK, ale czasem dziura między 4 a 3 biegiem jest odczuwalna. Jak chcesz to mam w bardzo dobrym stanie zębatkę 18, mogę Ci pożyczyć do prób. Zresztą 17 też. Sprawdzisz, to sobie kupisz nową jaka Ci będzie pasować. |
_________________ „Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba”. |
|
|
|
|
DAAD
Doczy: 10 Sie 2016 Posty: 40 Skd: Warszawa
|
Wysany: 2016-09-13, 10:13
|
|
|
Przemyślałem sprawę.
Zostawiam tak jak fabryka dała, nie ma co pajacować. |
|
|
|
|
scibor1
Doczy: 28 Lip 2016 Posty: 133 Skd: Dwórzno
|
Wysany: 2016-09-13, 16:46
|
|
|
To nie pajacowanie tylko dążenie do doskonałości metodą prób. Zależy jakie masz plany użytkowania motocykla. Bo jak długie "autostradowe" przeloty to zmiana przełożenia ma sens. Na kręcenie się po mieście wręcz przeciwnie. Ja co prawda miasta nie mam, ale otaczają mnie drogi 3ciej kategorii i szutry. Dlatego szybkie przełożenie teoretycznie nie ma sensu. Na następny sezon założę 17kę i zobaczę jak się jeździ na fabrycznym zestawie. I albo zostanie albo będę szukał dalej:) |
|
|
|
|
DAAD
Doczy: 10 Sie 2016 Posty: 40 Skd: Warszawa
|
Wysany: 2016-09-13, 17:16
|
|
|
Po autostradach nie mam zamiaru jeździć, chodzi jedynie o wycieczki motocyklowe w promieniu 300 km. |
|
|
|
|
ArturM
wierny klasyce
Doczy: 24 Lis 2009 Posty: 1431 Skd: Sanok
|
Wysany: 2016-09-13, 19:13
|
|
|
Promień 300km to prawie cała Polska |
_________________ Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek. |
|
|
|
|
DAAD
Doczy: 10 Sie 2016 Posty: 40 Skd: Warszawa
|
Wysany: 2016-09-13, 19:28
|
|
|
No nie cała, do Gdańska na dwie tury jeżdżę. |
|
|
|
|
Jacek Lazarewicz
Doczy: 07 Lip 2006 Posty: 2959 Skd: Pruchna
|
Wysany: 2016-09-13, 20:45
|
|
|
Narazie |
|
|
|
|
DAAD
Doczy: 10 Sie 2016 Posty: 40 Skd: Warszawa
|
Wysany: 2016-09-15, 13:19
|
|
|
Motocykl po przeglądzie, olej wymieniony maszyna lekko rozpoznana.
Thunderbird 500 ma silnik kompakt, różni się wielkością i przede wszystkim tym, że ma jeden obieg oleju i jeden wkład filtrujący (nie można dopasować od innych silników). Sprzęgło pływa w tym samym oleju co skrzynia biegów, poza tym ma hydrauliczne kasowanie luzu na popychaczach zaworów.
Mam pytanie czy w poprzednich modelach silników są 2 świece zapłonowe?
U mnie są dwie i cewka dwuobwodowa po stronie w/n.
|
|
|
|
|
Łysy
Doczy: 30 Wrz 2010 Posty: 973 Skd: Kocina -Wielkopolska
|
Wysany: 2016-09-15, 22:34
|
|
|
Nie, jedna świeca i odprężnik |
_________________ „Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba”. |
|
|
|
|
DAAD
Doczy: 10 Sie 2016 Posty: 40 Skd: Warszawa
|
Wysany: 2016-09-15, 22:43
|
|
|
Łysy napisa/a: | Nie, jedna świeca i odprężnik |
Odprężnik w moim też jest, ale skomplikowany automatyczny.
Działający z rozrusznikiem jak i kopką. |
|
|
|
|
|