Royal-Enfield Strona G³ówna Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  czatCzat
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
EJK Fuel Injection Controller EFI
Autor WiadomoϾ
trud 
no i wtedy...

Do³¹czy³: 27 Gru 2010
Posty: 284
Sk¹d: WrocÅ‚aw
Wys³any: 2017-02-03, 10:12   EJK Fuel Injection Controller EFI

"EJK Fuel Injection Controller EFI" tak to siÄ™ nazywa.
http://www.electronicjetkit.com/
Jest też na jebaju:
Royal-Enfield-Bullet-500-11-16-EJK-Fuel-Injection-Controller-EFI-tuner
Do mnie już jedzie, co prawda do innego motocykla, ale przetestuję i dam znać.
 
 
Lamer 


Do³¹czy³: 27 Sty 2009
Posty: 353
Sk¹d: WrocÅ‚aw- Kotowice
Wys³any: 2017-02-21, 14:06   

Hej,
Jaki zysk?
Jakos "podspreżynujesz" mapy paliwowe.
Ogien z wydechu czy jak ?
Masz juz?

Lamer
 
 
trud 
no i wtedy...

Do³¹czy³: 27 Gru 2010
Posty: 284
Sk¹d: WrocÅ‚aw
Wys³any: 2017-02-21, 21:11   

Jeszcze jedzie, czemuś ze Stanów przez Turcję :-/
Urządzenie oszukuje komputer i pozwala dowolnie sterować ilością wtryskiwanego paliwa. W normalnym motocyklu masz od tego gaźnik, w Efi potrzebujesz czegoś w tym stylu. Generalnie dodajesz parę koników, to co ukradli by sprzęt dostosować do norm Euro i jak zaszalejesz, to może jeszcze trochę. Oczywiście do tego trzeba jeszcze ulżyć moto na wdechu i wydechu.
 
 
Lamer 


Do³¹czy³: 27 Sty 2009
Posty: 353
Sk¹d: WrocÅ‚aw- Kotowice
Wys³any: 2017-02-21, 21:13   

Hej Trud,
take odpowiedzi/wypowiedzi to ja szanuje.

Teraz już wiem po co /na co?

Dzięki

Lamer
 
 
trud 
no i wtedy...

Do³¹czy³: 27 Gru 2010
Posty: 284
Sk¹d: WrocÅ‚aw
Wys³any: 2017-03-20, 12:53   

Koszt urządzenia nie mały, mnie wyszło 902 zł, ale taniej niż Power Commander i łatwiejsze w obsłudze. Do kupienia w USA na eBayu, sprzedawca AZQUADPARTS dobrze pakuje i opisuje, paczka ominęła cło podatki, ale szła miesiąc :-)

Co daje, no daje trochę więcej przyjemności z jeżdżenia. Urządzenie tak przygotowane, że tylko wpinamy je między wtryskiwacz a sterownik, kabelek z przelotką przykręcamy gdzie bądź do masy. Do zestawu jest dodana kość do eliminacji sondy lambdy, gdzieś na kablu od sondy jest wtyczka, odłączamy ją od lambdy i wpinamy w nią kość z zestawu. Kość informuje nasz komputer, że spaliny wylatujące z naszej rury są śliczne jak motylki. Dzięki temu komputer zawsze podaje stałą mieszankę, którą my będziemy modelować.

Oczywiście żeby to miało jakiś sens, trzeba jeszcze wymienić oryginalny tłumik na jakiś z większą przepustowością, lub wypruć jakieś bebechy z oryginalnego by mu ulżyć. Musimy też wymienić filtr powietrza, najlepiej na K&N, który zmieści się do airboxa. Nie wiem jak w Enfildzie, ja w Kawasaki musiałem jeszcze powiększyć otwór wlotowy do airboxa, by jego powierzchnia nie była mniejsza niż największa powierzchnia otworu przepustnicy. Wszystkie te zmiany spowodują wzrost hałasu, jaki będziemy generować. Sugeruję rozsadek, nie polecam wydechów tak zwanych pustych, bo to dziadostwo na drodze i chamstwo, takie moje zdanie.

Na stronie producenta jest fajna interaktywna wizualizacja jak to działa. Steruje się za pomocą trzech przycisków i zestawu ośmiu diod. Zmiany możemy wprowadzać w trzech zakresach obrotów, niskie (zielony), średnie (żółty) i przy otwarciu manetki na ful (czerwony). Fabrycznie sterownik jest ustawiony tak, że w każdym z tych zakresów można maksymalnie dodać 30% paliwa. Jak by jakiś sportowiec chciał więcej trzeba zaznaczyć to przy zamówieniu. Możemy też nieznacznie przesuwać sekwencję względem obrotów. Za pomocą tego, możemy przyspieszyć lub opóźnić moment wprowadzenia zmiany w mieszance.

Przyciskiem MODE ustawiamy sekwencjÄ™, która chcemy zmienić. Miga zielona dioda, przyciskiem plus minus wprowadzamy korektÄ™ wartoÅ›ci dla strefy, powtórne naciÅ›niecie i miga żółta, nastÄ™pnie czerwona. Kolejne naciÅ›niÄ™cie i miga zielona i ostatnia dioda na niebiesko. Teraz przyciskami plus i minus przesuwamy sekwencjÄ™ w dół obrotów lub do góry. Dalej tak samo dla strefy żółtej i czerwonej. Wartość skoku parametru zmiany wyrażana jest za pomocÄ… odpowiedniego kodu wyÅ›wietlanego przez diody. Pierwsza dioda miga szybko – wartość 0,5, miga wolno – 1, miga pierwsza z drugÄ… – 1,5, miga dioda druga – 2, i tak dalej ze skokiem co 0,5 do wartoÅ›ci 8.

Praktyka, po włączeniu zapłonu migają dwie skrajne diody, urządzenie gotowe do pracy. Po odpaleniu motocykla, przez kilka sekund EJK skanuje system i się dostraja. Tu jest moment kryzysowy, bo przez kilka sekund mamy nie właściwą mieszankę i możemy mieć problemy z utrzymaniem obrotów. Kawasaki wymaga lekkiego gazu na zimnym silniku i odpala za drugim razem, na ciepło nie ma żadnych problemów. I tyle, dalej już trzeba poeksperymentować i samemu pod siebie dostroić motocykl, najlepiej z rozwagą, bo trzeba pamiętać, że rośnie spalanie. U mnie charakterystyka pracy silnika zmieniła się znacznie, wzrosła elastyczność i przyrost mocy jest wyraźny. Wyraźnie skoczyło spożycie, wcześniej na 5 litrach wachy robiłem 150 km, teraz 140 km, ale wszystko może się jeszcze zmienić, bo wciąż z nim się bawię i szukam optymalnych wartości.

Rozwiązaniem idealnym jest udanie się na profesjonalną hamownię i przy pomocy profesjonalistów najbardziej optymalnie dostroić sprzęta.
 
 
Navaho
[Usuniêty]

Wys³any: 2017-05-18, 10:01   

Jako ,że na półce w garażu leży już zębatka 20stka ( największa z możliwych) przygotowana do montażu , zdecydowałem się na zamówienie tego urządzenia. Mam nadzieję ,że wyrówna to spodziewany spadek mocy. Bardzo przystępnie opisałeś działanie tego modułu. Nie uważasz jednak iż zielona dioda dotyczy obrotów stałych silnika (podróżnych)niezależnych w pewnym zakresie od ich wysokości czyli powiedzmy np. jazdy 90km/h gdzie obroty są przynajmniej średnie ? Wtedy żółta pokazuje ustawienia w czasie przyspieszania no i czerwona przy max. otwarciu przepustnicy. Pozdrawiam kolegę z Wrocławia
 
 
trud 
no i wtedy...

Do³¹czy³: 27 Gru 2010
Posty: 284
Sk¹d: WrocÅ‚aw
Wys³any: 2017-06-04, 20:58   

Może być, że jest jak piszesz, muszę wrócić do tematu i testów. Ostatnio straciłem zainteresowanie, motocykl jeździ, nie dławi, nie odcina zapłonu, sama przyjemność. Przy najbliższej jeździe przyjrzę się diodą.

[ Dodano: 2017-06-18, 19:24 ]
Sprawdziłem, działa tak jak opisałem, kolory uzależnione od obrotów. U mnie w KLX 250 zielone do 4200 obrotów, żółte od 4200 do 6500, dalej czerwone, mogę się wykręcić gdzieś pod 10000. Zakresy mam ustawione najniżej.
 
 
Wyœwietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytañ do SQL: 9