Zakleszczony przedni hamulec. |
Autor |
Wiadomość |
trud
no i wtedy...
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 284 Skąd: WrocĹ‚aw
|
Wysłany: 2021-03-18, 13:25 Zakleszczony przedni hamulec.
|
|
|
Mój Efik ma problem z przednim hamulcem. Po naciśnięciu nie odpuszcza. Rozebrałem i wyczyściłem pompę i zacisk. Nie znalazłem żadnych uszkodzeń. Wymieniłem przewód hamulcowy. Nic to nie dało. Czy coś mogę jeszcze zrobić zanim kupię nowy układ hamulcowy |
|
|
|
|
Jaro
Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-03-18, 15:00
|
|
|
Jeżeli klocki nigdzie nie ocierają ( ze złego położenia) to wyciągnij tłoczki
i je gumówką albo jakąś pastą wypoleruj. Może być na tym pewnego rodzaju śniedź
co hamuje tłoczki i nie wracają. |
|
|
|
|
trud
no i wtedy...
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 284 Skąd: WrocĹ‚aw
|
Wysłany: 2021-03-19, 13:25
|
|
|
Tłoczki tylko myłem, nie widziałem na nich żadnych uszkodzeń ani osadu, ale rozbiorę jeszcze raz i wypoleruję. |
|
|
|
|
Jaro
Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-03-19, 15:32
|
|
|
Zdejmij gumki i zobacz czy swobodnie siÄ™ ruszajÄ… w korpusie
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem jak w tych zamkniętych pompach na kierownicy
jest rozwiązana kwestia odpowietrznika,płynu też nie może być a duzo. |
|
|
|
|
trud
no i wtedy...
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 284 Skąd: WrocĹ‚aw
|
Wysłany: 2021-03-19, 18:05
|
|
|
Nie ma odpowietrznika, to układ szczelny. Płyn hamulcowy nie może stykać się z powietrzem, a w zasadzie z wilgocią. Już wilgoć, która dostaje się przez uszczelki zacisków czy pompy jest dla płynu szkodliwa na tyle, że zaleca się wymianę jego co 2 lata. Płyn miesza się z wodą, powoduje korozję wewnątrz układu i traci swoją odporność na temperaturę, co w skrajnych przypadkach przy ostrej jeździe może prowadzić do zagotowania płynu hamulcowego. Oczywiście w RE jest to raczej mało prawdopodobne. Zmiany ciśnienia wewnątrz układu są redukowane poprzez gumową membranę (5), która w raz ze zmianami ciśnienia zmniejsza lub zwiększa objętość układu. Membrana jest przykryta plastikowym dekielkiem (na rysunku bez numerka) w którym jest na środku otworek. Poprzez ten otworek zewnętrzna część membrany jest odpowietrzana, czyli ma dostęp do zewnętrznego ciśnienia. Całość dociska metalowy dekielek (7), który szczelny już nie jest.
|
|
|
|
|
Jaro
Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-03-20, 00:22
|
|
|
Bardzo dobrze to przedstawiłeś, napewno sprawdziłeś czy otworek nie jest zatkany.
Ta pompka musi byś szczelnie zamknięta bo inaczej przy hamowaniu wyciekał by płyn,
a o tym grzaniu się płynu to fakt.Ostatnio mi opowiadał koleś jak w HD zagotował się układ i pedał opadł jak szmata na dół.
Ja w jednym efi w zeszłym roku robiłem przegląd tego układu hamulcowego i wymieniłem płyn.
Klamka po wymianie trochę się podniosła, ale i tak była wiotka ( albo tak mi się wydawało).
Ja nie wiem czy ci klocki trochę ocierają czy mocno blokują, ale w takich małych układach to czasami tak bywa że ocierają.W samochodach tak jest również, jak wszystko z czasem pokryje się syfem i rdzą , tarcze nie równe to klocki trą lekko cały czas - takie muskanie a nawet i mocno
Płyn nie musi mieć kontaktu z powietrzem ,a wilgoś i tak chłonie przez różnicę temperatury na całych długościach przewodów. |
|
|
|
|
trud
no i wtedy...
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 284 Skąd: WrocĹ‚aw
|
Wysłany: 2021-03-23, 17:40
|
|
|
Zrobiłem, nie wiem co, ale zrobiłem, działa. Ponownie rozebrałem i wyczyściłem zacisk, wypolerowałem tłoczki, nałożyłem nowy smar. Teraz śmiga jak należy, menda. |
|
|
|
|
karczoch
karczoch
Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 295 Skąd: OstrĂłw Wielkopolski
|
Wysłany: 2021-03-30, 21:07
|
|
|
Zachciało się Hindusa |
|
|
|
|
trud
no i wtedy...
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 284 Skąd: WrocĹ‚aw
|
Wysłany: 2021-04-03, 19:30
|
|
|
karczoch napisał/a: | ZachciaĹ‚o siÄ™ Hindusa |
Srata trata, szykuj siÄ™ na latanie. |
_________________ Jeśli się nie zepsuł, to naprawiaj go, aż się zepsuje.
Było: BJ, SR, XJ, XL, KLX. Jest: DL, RE, Beta. |
|
|
|
|
|