Royal-Enfield Strona Gwna Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UytkownicyUytkownicy  GrupyGrupy  czatCzat
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastpny temat
Znowu te zębatki
Autor Wiadomo
basior-78 
basior-78

Wiek: 43
Doczy: 25 Sie 2020
Posty: 42
Skd: Izbicko
Wysany: 2020-09-30, 08:36   Znowu te zębatki

Co jakiś czas przez forum przewija się temat zmiany zębatek . Sam bym zmienił zdawczą o jeden ząb większą . Zauważyłem że u mnie silnik najprzyjemniej pracuje na piątym biegu przy prędkości 80 km/h. Niestety dla mnie to ciut za wolno , optymalnie by mi pasowało 90/100 km/h. I tu mam pytanie , wiadomo zębatka zdawcza do wymiany i załatwione , tyle że trochę rozbierania jest w tym kosz sprzęgłowy do którego trzeba ściągacz . A jak by tak zmienić zębatkę z tyłu przy kole ? Tyle że nie wiem czy wogóle są dostępne bo wszędzie tylko o zdawczej się mówi . Wydaje mi się że mniejsza o powiedzmy trzy zęby by wystarczyła . Co Wy o tym myślicie ?
 
 
Łysy 

Doczy: 30 Wrz 2010
Posty: 823
Skd: Kocina -Wielkopolska
Wysany: 2020-09-30, 16:15   

Z tyłu się nie da. Są tylko większe. Trzeba wymienić zdawczą. Do sprzęgła nie trzeba ściągacza. Gdzieś to było wałkowane na forum. ja mam zdawczą 19 i to chyba jest max przy czterobiegowej . Pozwala to jechać 90 - 95. Przy skrzyni piątce, myślę, że 20 da radę, ale ie wiem czy nie braknie mocy. Modyfikacja w postaci gaźnik amal, lżejszy wydech i lżejszy filtr powietrza powinna wystarczyć. A wymiana zębatki zdawczej to max kilka godzin roboty.
_________________
„Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba”.
 
 
Szestow 


Wiek: 36
Doczy: 24 Mar 2011
Posty: 219
Skd: Poznań
Wysany: 2021-04-13, 21:25   Re: Znowu te zębatki

basior-78 napisa/a:
Co jakiś czas przez forum przewija się temat zmiany zębatek . Sam bym zmienił zdawczą o jeden ząb większą . Zauważyłem że u mnie silnik najprzyjemniej pracuje na piątym biegu przy prędkości 80 km/h. Niestety dla mnie to ciut za wolno , optymalnie by mi pasowało 90/100 km/h. I tu mam pytanie , wiadomo zębatka zdawcza do wymiany i załatwione , tyle że trochę rozbierania jest w tym kosz sprzęgłowy do którego trzeba ściągacz . A jak by tak zmienić zębatkę z tyłu przy kole ? Tyle że nie wiem czy wogóle są dostępne bo wszędzie tylko o zdawczej się mówi . Wydaje mi się że mniejsza o powiedzmy trzy zęby by wystarczyła . Co Wy o tym myślicie ?


Kiedyś analizowałem możliwośc wymiany tylnej i wyszło mi że to nie za bardzo ma sens. Pytanie jaki silnik, ja w 500 i skrzynia 4 przerobiłem 16,17,18,19. Na tej ostatniej najlepiej, ale jeżdżę sam i po płaskim raczej. Przedział 80 -95 bardzo komfortowy. Piszesz że o jeden ząb - pytanie jaką masz teraz :D ja miałem jak kupiłem 16 i te wymiany o jeden ząb trochę mi zajęły dojście do optymalnego rozwiązania. Nie potrzebujesz ściągacza na pewno w skrzyni 4, nie wiem na ile sprzęgło różni się w 4 i 5. w 4 trzeba tylko nawiercić te okrągłą klapkę co ściska sprzęgło i wsadzić tam śrubę z nakrętką i w ten sposób robi się ściągacz.
_________________
Royal Enfield turns an ordinary man into a mechanic.
 
 
basior-78 
basior-78

Wiek: 43
Doczy: 25 Sie 2020
Posty: 42
Skd: Izbicko
Wysany: 2021-05-16, 10:46   

Mam założoną 17 zębów i będę zmieniał na 19 . Takiej będę szukał .
 
 
Jacek Lazarewicz 


Doczy: 07 Lip 2006
Posty: 2756
Skd: Pruchna
Wysany: 2021-05-16, 17:54   Re: Znowu te zębatki

Szestow napisa/a:
basior-78 napisa/a:
Co jakiś czas przez forum przewija się temat zmiany zębatek . Sam bym zmienił zdawczą o jeden ząb większą . Zauważyłem że u mnie silnik najprzyjemniej pracuje na piątym biegu przy prędkości 80 km/h. Niestety dla mnie to ciut za wolno , optymalnie by mi pasowało 90/100 km/h. I tu mam pytanie , wiadomo zębatka zdawcza do wymiany i załatwione , tyle że trochę rozbierania jest w tym kosz sprzęgłowy do którego trzeba ściągacz . A jak by tak zmienić zębatkę z tyłu przy kole ? Tyle że nie wiem czy wogóle są dostępne bo wszędzie tylko o zdawczej się mówi . Wydaje mi się że mniejsza o powiedzmy trzy zęby by wystarczyła . Co Wy o tym myślicie ?


Kiedyś analizowałem możliwośc wymiany tylnej i wyszło mi że to nie za bardzo ma sens. Pytanie jaki silnik, ja w 500 i skrzynia 4 przerobiłem 16,17,18,19. Na tej ostatniej najlepiej, ale jeżdżę sam i po płaskim raczej. Przedział 80 -95 bardzo komfortowy. Piszesz że o jeden ząb - pytanie jaką masz teraz :D ja miałem jak kupiłem 16 i te wymiany o jeden ząb trochę mi zajęły dojście do optymalnego rozwiązania. Nie potrzebujesz ściągacza na pewno w skrzyni 4, nie wiem na ile sprzęgło różni się w 4 i 5. w 4 trzeba tylko nawiercić te okrągłą klapkę co ściska sprzęgło i wsadzić tam śrubę z nakrętką i w ten sposób robi się ściągacz.

Jurek M. zmniejszył w efiku tylną o 2 zęby. Jest bardzo zadowolony. Czekam na jego opinię na piśmie. Zamieszczę tu lub na stronie.
 
 
Jaro 


Wiek: 55
Doczy: 07 Mar 2012
Posty: 330
Skd: Lębork
Wysany: 2021-05-17, 23:30   

A skąd Jurek taką zębatkę wytrzasnął , czyżby Hiczkok coś wyrzeźbił?
Czy inny bęben zaszprychował?

Co do przedniej to 16 dedykowana do Enfilda z kiblem, a 19 to raczej słabo się wypowiadali.
Coś tak jak szestow pisze na solo i po płaskim.Ja osobiście nie zmieniałem trzymam się 17,
ale pamietam, że sporo postów było na ten temat.
_________________
Oszczędzasz całe życie, i nagle jakiś szczeniak załatwi cię młotkiem żeby sobie kupić gumę do żucia.
 
 
Łysy 

Doczy: 30 Wrz 2010
Posty: 823
Skd: Kocina -Wielkopolska
Wysany: 2021-05-18, 07:12   

19 jest bardzo dobra. Jaka tam jazda po płaskim... Zjeździłem całe Sudety i pogórze, I to naprawdę dobrze działa. Pewną niewygodą jest niewielka dziura między 3 a 4 biegiem. Przy skrzyni 5 nie ma tego problemu. A i przy skrzyni czwórce jest to raczej niewielka niewygoda od czasu do czasu a nie problem. Na zębatce 19 zrobiłem 40 tys km. A rzeźba tylnego bębna... Nie wyobrażam sobie. Normalnie w sprzedaży tylne zębatki są tylko większe, mniejszych nie spotkałem.
_________________
„Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba”.
 
 
Jacek Lazarewicz 


Doczy: 07 Lip 2006
Posty: 2756
Skd: Pruchna
Wysany: 2021-05-18, 13:40   

Jaro napisa/a:
A skąd Jurek taką zębatkę wytrzasnął , czyżby Hiczkok coś wyrzeźbił?
Czy inny bęben zaszprychował?

Co do przedniej to 16 dedykowana do Enfilda z kiblem, a 19 to raczej słabo się wypowiadali.
Coś tak jak szestow pisze na solo i po płaskim.Ja osobiście nie zmieniałem trzymam się 17,
ale pamietam, że sporo postów było na ten temat.


Jurek zmierzył moduł zęba i poszukał takiego samego koła. W jego efiku akurat zębatka jest na srubach. Kupił zębatkę od jakiejś maszyny, dał laserem wyciąć środek, żeby pasowała do motocykla, pooksydował bo oryginał był czarny i już jeździ. Chyba 2 zęby mniej. Enfield zredukował drgania przy większej prędkości. Ale fachgowo to trzeba z nim gadać.

Ja mam 18 z przodu, ale przy tłoku o wyższym sprężaniu (Arcalite).
 
 
trud 
no i wtedy...

Doczy: 27 Gru 2010
Posty: 183
Skd: Wrocław
Wysany: 2021-05-18, 18:49   

Z zębami to jest tak, +1 z przodu, to tak samo jak -3 z tyłu.
_________________
Jeśli się nie zepsuł, to naprawiaj go, aż się zepsuje.
 
 
Jaro 


Wiek: 55
Doczy: 07 Mar 2012
Posty: 330
Skd: Lębork
Wysany: 2021-05-18, 23:16   

Ja nigdy nie przymierzałem się do większej zębatki bo często jeździłem w długie trasy
z pasażerem i w dodatku ze sporym bagażem.
Łysy , a ty robiłeś jakieś porównania z prędkością?Znaczy się ile szybciej pojechał przy danych obrotach, jakieś 10 km szybciej ?
_________________
Oszczędzasz całe życie, i nagle jakiś szczeniak załatwi cię młotkiem żeby sobie kupić gumę do żucia.
 
 
Łysy 

Doczy: 30 Wrz 2010
Posty: 823
Skd: Kocina -Wielkopolska
Wysany: 2021-05-19, 07:30   

Oryginalnie miałem zębatkę 17, potem przez rok 18, potem 19. Każdy ząb dodaje około 5km/h w użytecznych obrotach, tzn wygodnych. przy 19 prędkość na czwartym biegu gdzie moto jedzie stabilnie to 70 - 95 km/h. Najlepsza prędkość to 80-85. Powyżej 100 zaczynają się nieprzyjemne wibracje. Zresztą sam motocykl nie lubi tak szybkiej jazdy.
_________________
„Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba”.
 
 
trud 
no i wtedy...

Doczy: 27 Gru 2010
Posty: 183
Skd: Wrocław
Wysany: 2021-05-20, 10:48   

Ja przeskoczyłem z 17 na 19 i jest bardzo dobrze, a nawet lepiej, ale ja mam 20 kW. Na piątym biegu po płaskim dobrze ciągnie od 75 km/h.
Nie wiem po co w europejskich wersjach B5 (20 kW) montują zębatki 17.
Ma to sens jak się jeździ głównie po drogach gruntowych, albo po indyjsku, z żoną i szóstką dzieci.
Z drugiej strony jest to jakieś ograniczenie prędkości maksymalnej, bo hamulce RE są słabe i przy 100 km/h robi się troszkę nieciekawie.
_________________
Jeśli się nie zepsuł, to naprawiaj go, aż się zepsuje.
 
 
basior-78 
basior-78

Wiek: 43
Doczy: 25 Sie 2020
Posty: 42
Skd: Izbicko
Wysany: 2021-08-28, 12:16   

Zębatka 19 T zakupiona. Podzielę się opinią po jej montażu.

[ Dodano: 2021-09-17, 11:37 ]
Witam szanowne grono.

Przymierzam się do zmiany zębatki zdawczej z 17 na 19 i zastanawia mnie czy wystarczy mi długość łańcucha ? Łańcuch mam oryginalny i raczej nie rozciągnięty gdyż ma 6000 tyś.km. Nie chcę zaczynać rozbiórki nie wiedząc czy to zrobię na raz tą czynność a biorąc pod uwagę końcówkę sezonu to tym bardziej. Na regulacji tylnego koła coś do przodu pójdzie pytanie czy to wystarczy.

Jak by ktoś miał doświadczenie z tym to proszę o informację.

Dziękuje.

20210817_095714_resize_19.jpg
Plik cignito 3 raz(y) 110,26 KB

 
 
Wywietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie moesz pisa nowych tematw
Nie moesz odpowiada w tematach
Nie moesz zmienia swoich postw
Nie moesz usuwa swoich postw
Nie moesz gosowa w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapyta do SQL: 16