Royal-Enfield Strona Główna Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  czatCzat
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki w przednim zawieszeniu
Autor Wiadomość
kiej 
kiej

Wiek: 60
Dołączył: 29 Gru 2023
Posty: 7
Skąd: PoznaĹ„
Wysłany: 2024-03-02, 13:06   Stuki w przednim zawieszeniu

Zauważyłem w ciągu ostatnich paru dni kulania RE Classic 500 EFI, że w przednim zawieszeniu na nierównościach drogi pojawiły się stuki. Podniosłem motor na "kołki" przodkiem i:
1. luzu w główce ramy nie ma,
2. ĹĽadnych bocznych luzĂłw nie ma,
3. łożyska koła i mocowanie koła też OK,

natomiast zauważyłem minimalny wyczuwalny luz wzdłużny amortyzatorów (ok. 1 - 2 mm) przy próbie podnoszenia koła wzdłuż lag. Czy ktoś spotkał się z tym problemem ?
 
 
trud 
no i wtedy...

Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 284
Skąd: WrocĹ‚aw
Wysłany: 2024-03-03, 17:12   

Też tak miałem, nie przeszkadzało w jeździe tylko wnerwiało, no i tak nieswojo, bo jednak zawieszenie niesprawne, ale w końcu jedna laga mi się zlała, to miałem już mokry powód by rozebrać zawieszenie. Nic nie znalazłem, wszystko było w normie. Poskładałem lagi na nowych uszczelniaczach, zmontowałem zawieszenie i zdziwienie, luzu nie ma. Nie wiem co zrobiłem, więc nie pomogę. Jaki masz przebieg?
_________________
Jeśli się nie zepsuł, to naprawiaj go, aż się zepsuje.
Było: BJ, SR, XJ, XL, KLX. Jest: DL, RE, Beta.
 
 
Sebastian H. 
sebol

Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 160
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2024-03-04, 16:17   

Może oleju brak w teleskopach albo jest go za mało czy jest za rzadki.
 
 
trud 
no i wtedy...

Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 284
Skąd: WrocĹ‚aw
Wysłany: 2024-03-05, 19:08   

Sebastian H. napisał/a:
Może oleju brak w teleskopach albo jest go za mało czy jest za rzadki.


I to może być trop, bo to jedyne co się całkowicie zmieniło w moich lagach, a wyglądało na to, że w zeszłym roku były robione po raz pierwszy od 2013.
_________________
Jeśli się nie zepsuł, to naprawiaj go, aż się zepsuje.
Było: BJ, SR, XJ, XL, KLX. Jest: DL, RE, Beta.
 
 
ArturM 
wierny klasyce

Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 1431
Skąd: Sanok
Wysłany: 2024-03-08, 09:13   

Też kiedyś miałem stuki. U mnie winna była rozkręcona sztyca wewnątrz lagi. Skąd i dlaczego to nie wiem, według mnie nie miało jak się rozkręcić, stawiam że tak wyjechał z fabryki.
Znalazłem to przy okazji wymiany uszczelniaczy, które okazały się być dobre.
Problem stuków po odpowiednim skręceniu oczywiście znikł.
_________________
Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz zał±czać plików na tym forum
Możesz ¶ci±gać zał±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9