Royal-Enfield Strona G³ówna Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  czatCzat
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
Pierwszy UCE
Autor WiadomoϾ
trud 
no i wtedy...

Do³¹czy³: 27 Gru 2010
Posty: 284
Sk¹d: WrocÅ‚aw
Wys³any: 2024-03-12, 16:54   Pierwszy UCE

Unit Construction Engine (UCE)
Silnik UCE został zaprojektowany przez panów Stuarta McGuigana i Johna Crockera. Całkowicie nowy, ze zintegrowaną skrzynią biegów, lżejszy i przede wszystkim tańszy w produkcji od swojego poprzednika. Na początku próbowano zaadoptować do nowej konstrukcji niektóre elementy ze starego silnika, takie jak wał z korbowodem, cylinder, głowica, ale dość szybko porzucono ten pomysł. Stare elementy wyglądały archaicznie i nijak nie pasowały do nowej koncepcji, natomiast od samego początku było jasne, że nowy silnik ma zachować długi skok i dźwięk swojego poprzednika. Firma też wymogła na projektantach zastosowanie popychaczy zaworowych regulowanych hydraulicznie. Nie jest to dobre rozwiązanie, bo narzuca duże ograniczenia dla silnika, gdyż są mało precyzyjne, hałaśliwe i wolne, gdyż ograniczają obroty do 5500 obr/min. Jednakże dużą zaletą jest ich bezobsługowość, co miało ogromne znaczenie w warunkach indyjskich. Cylinder miał ponoć przypominać HD Evolution z 1983 (?). W skrzyni znalazły się te same przełożenia, co w poprzedniej skrzyni pięciobiegowej. Firma próbowała przeforsować przebudowę przekładni głównej, z łańcuchowej na same koła zębate. Ostatecznie, projektantom udało się obronić powszechnie stosowane rozwiązanie przekładni łańcuchowej, jako tańsze i przede wszystkim łatwiejsze w produkcji. Jako nowość zastosowano dla łańcucha przekładni głównej napinacz hydrauliczny. Silnik został specjalnie przystosowany do pracy na bardzo ubogiej mieszance. Bogate użebrowanie i bardzo wydajne smarowanie olejowe zapewniające dodatkowe chłodzenie, miało zapewnić wykręcenie normy emisji na poziomie Euro 3 i kolejnych. Jak wiemy skończyło się na Euro 4. W nowym silniku znacznie obniżono koszty produkcji, ułatwiono montaż i zredukowano ilość części i wersji silnikowych do dwóch, 350cc i 500cc, które i tak mają dużo ze sobą wspólnego. Poprzedni silnik, był wtedy produkowany w ośmiu różnych wersjach skrzyni korbowej (!).

Pierwszym na rynku Royalem z silnikiem UCE w roku 2008 był Thunderbird Twinspark 350. Zasilany gaźnikiem, wykręcał 19,3 KM przy 5250 obr/min. Na eksporty, który się rozpoczął w listopadzie 2008, były produkowane motocykle wyłącznie o pojemności 500cc i z wtryskiem paliwa. Jako pierwsza była dostępna wersja Electra, która była dokładnie taka sama jak poprzedniczka, tyle tylko, że z nową jednostką napędową. Kolejnymi modelami był Classic C5 i później Bullet B5, ale o tym kiedyś.

Na zdjęciach pierwszy silnik UCE i prototyp nowego Royala zaprojektowanego do nowego silnika. Na szczęście dla firmy i całej reszty świata, projekt motocykla wyrzucono do kosza





_________________
Jeśli się nie zepsuł, to naprawiaj go, aż się zepsuje.
Było: BJ, SR, XJ, XL, KLX. Jest: DL, RE, Beta.
 
 
Wyœwietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytañ do SQL: 11