Royal-Enfield Strona G³ówna Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  czatCzat
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
rozpad enfieldów
Autor WiadomoϾ
pendzel
[Usuniêty]

Wys³any: 2013-09-05, 22:39   rozpad enfieldów

zrobiłem właśnie 440mil w ostatnie trzy tygodnie moja opinia,royal jadąc 70-80mil przez 200 km się rozpada,w tamtym roku sprzedałem bulleta na koniec sezonu,byłem zniesmaczony osiągami na trasie,jechałem sam,odpadł tylko wydech klakson i kierunek,dziś wracam z trasy tylna lampa z kierunkami,przednia oś mocowania silnika i pękł!!!!!! na końcu tylny błotnik,silnik jak myślałem,dał rade electra jest brzydsza od buletta koleś co kupił motocykl w zeszłym roku leśniczy daj cyne,żałuję,że tamta maszyna poszła,ale ma następny i tego już nie sprzedam.pzdr.
 
 
tarnand
[Usuniêty]

Wys³any: 2013-09-06, 03:34   

Cytat:
moja opinia,royal jadąc 70-80mil przez 200 km się rozpada .... byłem zniesmaczony osiągami na trasie


Chyba powinieneś kupić motocykl nowszej generacji. Bullet to tak naprawdę konstrukcja z lat 30-tych. Wtedy jeżdżono znacznie wolniej.

Maksymalna bodaj prędkość z jaką jechałem na swoim to 60 mil, może było 65, ... przez chwilę. Silnik czuł się niespecjalnie komfortowo więc zwolniłem. Normalnie na trasie 55 bez problemu ale wolę jednak nie więcej jak 50 (80 km/h). Wtedy pracuje jakoś tak "fajnie".
Tak jest nie tylko z Royalem. Na wojskowej WL-ce piszą "nie przekraczaj 65 mil na godzinę". Teoretycznie więc można jeździć 65. Powiedziano mi jednak, że jeśli chcę długo na takim motocyklu jeździć to nie powinienem jechać szybciej niż 50.
 
 
ArturM 
wierny klasyce

Do³¹czy³: 24 Lis 2009
Posty: 1431
Sk¹d: Sanok
Wys³any: 2013-09-06, 08:55   

Fajnie siÄ™ Twoje posty czyta - pendzel

Jest piątkowy poranek a ja zastanawiam się czy nie aby niedzielny po dobrych sobótkach.

Co do Royala no cóż? Nasze się nie rozpadają na trasie może dlatego że je lubimy.
_________________
Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek.
 
 
Tomek śląsk
[Usuniêty]

Wys³any: 2013-09-06, 09:17   

ArturM napisa³/a:
Co do Royala no cóż? Nasze się nie rozpadają na trasie .

Prawie bym Ci uwierzył :lol:
 
 
ArturM 
wierny klasyce

Do³¹czy³: 24 Lis 2009
Posty: 1431
Sk¹d: Sanok
Wys³any: 2013-09-06, 10:03   

A co Twój RE też się rozpada???? Nie lubisz go??????
_________________
Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek.
 
 
Jeeper 

Do³¹czy³: 13 Mar 2007
Posty: 832
Sk¹d: Radom
Wys³any: 2013-09-06, 10:04   

Drogi Pendzlu, próbowałem rozkminić o co chodzi w twoim poście ale nie bardzo mi to wychodzi. Problem pęknięć i gubienia śrub i innych elementów dotyczy większości singli starej generacji. Również twiny mają ten feler. W mojej Yamaha SR500 pękały błotniki, mocowania tylnej lampy, kierunkowskazów itd. W Kawasaki w650 notorycznie pęka tylny błotnik , w innych luzują się wydechy itd, itp.
Słowo klucz to " WIBRACJE". A więc albo dokręcanie śrubek co jakiś czas lub zmiana motocykla na rzędową czwórkę .

A propos prędkości przelotowej , według długoletnich użytkowników Royala :

80 km/h dla 350 / najlepiej ok.70-75/ i 85-90 km/h dla 500 .

Długotrwała jazda powyżej 100 km/h Enfieldem kończy się często charakterystycznym "bęc" w skrzyni korbowej i "po ptokach". Pozdrawiam serdecznie.P.S. Oczywiście zdarzają sie pewnie wyjątki i ja też mogę się mylić.
 
 
Tomek śląsk
[Usuniêty]

Wys³any: 2013-09-06, 10:14   

ArturM napisa³/a:
A co Twój RE też się rozpada???? Nie lubisz go??????

Artur kto powiedział że nie lubię :?: proszę następnym razem czytaj uważnie :!: .Tak jak napisał Jeeper " WIBRACJE" to słowo klucz jeżeli tobie nie odkręcają się śrubki różne różniste to znaczy że nim mało jeździsz .To że tylny błotnik może pęknąć rozmawialiśmy już kiedyś, szczególnie jak jest siodło solo .
 
 
Tomek śląsk
[Usuniêty]

Wys³any: 2013-09-06, 10:36   

Jeeper napisa³/a:
80 km/h dla 350 / najlepiej ok.70-75/ i 85-90 km/h dla 500

Zgadzam się na oryginalnej zębatce tak to wygląda, electra ma jeden ząb więcej na zdawczej więcej i jest trochę mocniejsza od standardowej 500-etki więc myślę że 90 km/h dla niej jest ok.Akurat wczoraj doregulowałem Amala i w drodze na czwartkowe spotkanie na zamku w Chudowie wpadłem na autostradę żeby sprawdzić czy jest ok po regulacji jestem bardzo zadowolony według wskazania gps prędkość jaką uzyskałem to 134 km/h czyli jakieś 83 mp/h co przy katalogowej prędkości 120 jest znaczącą poprawą dodam że na liczniku było około 145-150 km/h(wskazówka licznika skakała) czyli przekłamanie to jakieś 10-15 km/h i tak samo w twojej electrze kolego pendzel odejmij od tych prędkości po 10 -15 km/h.
 
 
ArturM 
wierny klasyce

Do³¹czy³: 24 Lis 2009
Posty: 1431
Sk¹d: Sanok
Wys³any: 2013-09-06, 12:54   

Tomek Å›lÄ…sk napisa³/a:
ArturM napisa³/a:
A co Twój RE też się rozpada???? Nie lubisz go??????

Artur kto powiedział że nie lubię :?: proszę następnym razem czytaj uważnie :!: .Tak jak napisał Jeeper " WIBRACJE" to słowo klucz jeżeli tobie nie odkręcają się śrubki różne różniste to znaczy że nim mało jeździsz .To że tylny błotnik może pęknąć rozmawialiśmy już kiedyś, szczególnie jak jest siodło solo .

Oj Tomku ... :roll: OK mało jeżdżę i na pewno wolniej niż Ty (ale nie piję tu do prędkości jakie lubisz) więc faktycznie może dlatego u mnie się nic nie rozkręca. (choć właśnie sobie przypomniałem: pamiętasz ostatnie Royalisko? odkręcił mi się kierunek i odłamał klakson)

Chodziło mi o co innego ale to chyba nie na forum.
Wszyscy klucze w dłoń i dokręcajmy co się da ;-)
_________________
Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek.
 
 
Piotr
[Usuniêty]

  Wys³any: 2013-09-06, 13:26   

U mnie spadła guma. Od dźwigni zmiany biegów. Nie dała się dokręcić.
 
 
bon-wojtek 
Boytek

Do³¹czy³: 12 Kwi 2011
Posty: 256
Sk¹d: BiaÅ‚a Podlaska
Wys³any: 2013-09-06, 13:43   

ArturM napisa³/a:
... Wszyscy klucze w dłoń i dokręcajmy co się da ;-) ...


Byle nie za mocno, bo pozrywacie gwinty, w Enfieldach to dosyć delikatna materia, wiem coś o tym :roll:
_________________
Sursum corda !
 
 
Dawid2108
[Usuniêty]

Wys³any: 2013-09-06, 14:20   

pendzel napisa³/a:
koleś co kupił motocykl w zeszłym roku leśniczy daj cyne

Kolego czy tutaj chodzi o mnie? Szanujmy się proszę - tylko tyle. Nie rozumiem takiego slangu - mimo ze jestem od Ciebie młodszy. Jak się ostatni raz widzieliśmy w Gorzowie zrobiłeś na mnie dobre wrażenie i chcę je zachować. Jeśli chodzi o RE to zrobiłem na nim w tym sezonie 3 tys km (w zeszłym tylko tysiąc - ale zaczynałem w sierpniu). Motocykl jest dzisiaj zupełnie inny - ale mówiłem Ci wtedy że szukam maszyny do optycznego remontu i taki już przeprowadziłem. Z mechanicznych spraw to wymieniłem tłok i pierścienie na JP piston bo fabryczny tłok nie wyglądał najlepiej, a ponoć lubią się rozpoławiać. Na dzień dzisiejszy nie przekraczam 100 km/h - toczę się zwykle 80 max 90 i to mimo wymiany zębatki zdawczej na większą. W Twoim temacie zgadzam się - 70-80 mil/h (czyli V-MAX!) przez 200 km niszczy ten motocykl. Ale każdy sprzęt jest do zarżnięcia przy eksploatacji na max'a - szczególnie typu weteran. Pozdrawiam serdecznie!
 
 
trud 
no i wtedy...

Do³¹czy³: 27 Gru 2010
Posty: 284
Sk¹d: WrocÅ‚aw
Wys³any: 2013-09-06, 14:50   

Ja nie mam RE, ale mam SR500. Tylne kierunki obłamały się przy trzecim moim wyjeździe. Potem, rozkręciła mi się przednia lampa, rozleciał się na kawałki halogen, cudem szkła szlak nie trafił. Odpadła rejestracja, wróciłem i znalazłem. Wydech odleciał do rowu ostatnio. Dwa dni temu, zobaczyłem że hamulec tylny nie ma światła stopu. Nie ma, bo brak paru elementów włącznika, które wybrały wolność. Taka to Panie japońska technika, takie to koszty pozytywnych wibracji.
 
 
pendzel
[Usuniêty]

Wys³any: 2013-09-06, 15:16   do dawid2008

dawid,royalem który kupiłeś też jeżdziłem normalnie 100 na trasie nawet 120 łapy trochę drętwiały nic się nie działo, 80 mil jechałem na s3 nuda na dalsze wyjazdy muszę znowu kupić japonie,enfilda zostawie tylko na miasto mało pali jest bardzo zwrotny idealny w korki,zastanawiam się jak jeżdzą w indiach? na filmikach you tube wyglada na dość spore prędkości.
 
 
pendzel
[Usuniêty]

Wys³any: 2013-09-06, 15:18   

junak też mi się rozkręcał,ale osiołek i ruskie już nie,były inne defekty :-)
 
 
Wyœwietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytañ do SQL: 9