Przesunity przez: Jacek Lazarewicz 2016-02-29, 19:12 |
Nowy silnik Royala |
Autor |
Wiadomo |
trud
no i wtedy...
Doczy: 27 Gru 2010 Posty: 284 Skd: Wrocław
|
Wysany: 2016-01-08, 19:08 Nowy silnik Royala
|
|
|
Cylinder wciąż pionowy :)
|
|
|
|
|
Łysy
Doczy: 30 Wrz 2010 Posty: 973 Skd: Kocina -Wielkopolska
|
Wysany: 2016-01-08, 19:35
|
|
|
Ale zdaje się już nie długoskokowy. |
_________________ „Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba”. |
|
|
|
|
Tomek DD
Doczy: 02 Pa 2012 Posty: 215 Skd: Puszcza Kampinoska
|
Wysany: 2016-01-08, 21:07
|
|
|
Bez szału. Silnik jak wiele. |
|
|
|
|
Stubin
Doczy: 18 Lis 2015 Posty: 39 Skd: Warszawa
|
Wysany: 2016-01-09, 08:51
|
|
|
To "nowa" jednostka RE, która będzie montowana w modelu Himalayan. Oficjalnych danych jeszcze nie ma, ale podobno ma generować moc 28 KM i 32 nm momentu. Pojemność ma wynosić 410 cm3, a użyteczne obroty będą kończyły się na 6500-7000 rpm. Biorąc pod uwagę, że dodatkowo na zdjęciach "szpiegowskich" widać chłodnicę oleju będę obstawiał, że to ten sam silnik typu UCE tylko o zmniejszonym skoku tłoka. Dodatkowo już wiadomo, że w modelu Himalayan będą zastosowane komponenty z modelu GT 535 m.in. koła, hamulce, błotnik, etc. Wiadomo też, że trwają prace nad silnikiem dwucylindrowym o pojemności 750 cm3. Dodatkowo RE przejęło brytyjską firmą Harris Performance odpowiedzialną za skonstruowanie nowej ramy do Conti GT i otworzyli dwa nowe centra badawczo-rozwojowe. Jednym słowem zaczynają powoli gonić resztę świata i nowy silnik jest częścią ich nowej polityki. Mam tylko nadzieję, że w pogoni za nowoczesnością nie stracą tego co jest ich największym atutem czyli swojej "niepowtarzalności" |
|
|
|
|
Tomek DD
Doczy: 02 Pa 2012 Posty: 215 Skd: Puszcza Kampinoska
|
Wysany: 2016-01-09, 11:47
|
|
|
Ja osobiście nie kupię "nowego enfielda". Za te pieniądze można kupić wiele fajniejszych motocykli. 28 KM i 32 Nm to bardzo mierny wynik. Więcej da się wykręcić ze zwykłego Bulleta 500. |
|
|
|
|
Stubin
Doczy: 18 Lis 2015 Posty: 39 Skd: Warszawa
|
Wysany: 2016-01-09, 17:07
|
|
|
To i tak lepszy wynik niż silnik "nowej" SR400 z mocą 23 KM przy 6500 rpm i momentem 27 nm. A Yamaha kosztuje 25200 PLN i pewnie nikt jej nie kupi, bo już widziałem przeceny u dealerów. Nawet za używanego RE można kupić wiele innych "fajnych" motocykli - ale żaden nie będzie RE.
W ramach ciekawostki: Czy ktoś wie ile sprzedano sztuk Yamahy SR500 (nowe egzemplarze) w oficjalnej sieci dealerskiej w Polsce do końca produkcji tego modelu w 1999 roku? 1 (słownie: JEDNĄ) sztukę. To odnośnie popularności niektórych modeli - i mam wrażenie, że model SR400 podzieli los swojej starszej siostry |
|
|
|
|
trud
no i wtedy...
Doczy: 27 Gru 2010 Posty: 284 Skd: Wrocław
|
Wysany: 2016-01-09, 18:20
|
|
|
Hindusi walczą by osiągnąć poziom i jakość produkcji gwarantujący trwałość i niezawodność ich wyrobów, a to daleka droga. Dla Enfielda głównym rynkiem docelowym są Indie, reszta świata to margines. Robią pod własnych obywateli, a ci nie oczekują dużych pojemności i mocy, bo to pociąga za sobą duże spalanie i koszty utrzymania. Na razie kroją z tego co mają i inwestują w zmiany. Czas efików jest już policzony.
SR500 w Europie zabiły normy Euro, tak jak W650, Estrelle, i wiele innych gaźnikowców. Dostępna w Europie SR500 była tak samo wykastrowana jak obecnie SR400. Osiągi silników ograniczają warunki użytkowe. Ze 125 ccm norma około 15 KM, dla 250 ccm będzie to jakieś 20 KM, dla 400 ccm 30 KM, dla 500 niewiele więcej. Po wizycie w niemieckim KEDO z SR500 można wycisnąć 42 KM, koszt jakieś 2000 €.
Znamy już jedną jeżdżącą SR400, była na zeszłorocznym Royalisku :) |
|
|
|
|
Jacek Lazarewicz
Doczy: 07 Lip 2006 Posty: 2960 Skd: Pruchna
|
Wysany: 2016-01-09, 18:37
|
|
|
Bo druga nie przyjechała . Była w październiku w "Krainie Wilka". Mamy w towarzystwie dwie. |
|
|
|
|
Peter
Doczy: 18 Sie 2015 Posty: 22 Skd: Gdynia
|
Wysany: 2016-01-11, 10:24
|
|
|
Tylko pytanie jak na wizję rozwoju RE w Europie wpływa aktywny od 1 stycznia wymóg posiadania przez wszystkie fabrycznie nowe motocykle wprowadzane na rynek ABS? |
|
|
|
|
Tomek DD
Doczy: 02 Pa 2012 Posty: 215 Skd: Puszcza Kampinoska
|
Wysany: 2016-01-11, 11:07
|
|
|
Nowej SR też nie kupię. Dla mnie legenda RE skończyła się z nastaniem modelu EFI. Co nie znaczy że potępiam właścicieli tych modeli za ich zakup. Cieszę się nawet że jeszcze są osoby które zadają sobie trud nabywania tych motocykli. |
|
|
|
|
trud
no i wtedy...
Doczy: 27 Gru 2010 Posty: 284 Skd: Wrocław
|
Wysany: 2016-01-11, 18:40
|
|
|
Peter napisa/a: | Tylko pytanie jak na wizję rozwoju RE w Europie wpływa aktywny od 1 stycznia wymóg posiadania przez wszystkie fabrycznie nowe motocykle wprowadzane na rynek ABS? |
Europejska wersja Himalayana ma być wyposażona w ABS. Z tym wymogiem to chyba nie tak do końca, bo przeglądając ofertę motocykli nowych, nawet tych które występują jako nowość 2016, jest cała masa motocykli bez ABS. |
|
|
|
|
Peter
Doczy: 18 Sie 2015 Posty: 22 Skd: Gdynia
|
Wysany: 2016-01-12, 11:27
|
|
|
http://www.scigacz.pl/ABS...roku,19636.html
Kupić nówke bez abs można, ale nie zarejestrują jej w urządzie a przez to nie będzie dopuszczona do ruchu po drogach publicznych. Wiem, że przez chwilę ratować się można dostając od importera zaświadczenie, że model jest z końcówki produkcji, ale to nie jest rozwiązanie na dłużej. |
|
|
|
|
Wojtek75
Doczy: 09 Gru 2013 Posty: 88 Skd: Olsztyn Jurajski
|
Wysany: 2016-01-12, 11:45
|
|
|
Co następne, system start-stop czy czujniki ciśnienia? |
_________________ REfik i do przodu! |
|
|
|
|
Tomek DD
Doczy: 02 Pa 2012 Posty: 215 Skd: Puszcza Kampinoska
|
Wysany: 2016-01-12, 13:25
|
|
|
W tym kierunku to podąża. Czujnik ciśnienia kierowcy, czujnik zmęczenia, hamulec zbliżeniowy, asystent pasa ruchu. Póki co cieszmy się wolnością, bo następne pokolenia mogą już tego nie doświadczyć. |
|
|
|
|
trud
no i wtedy...
Doczy: 27 Gru 2010 Posty: 284 Skd: Wrocław
|
Wysany: 2016-01-14, 17:36
|
|
|
I chuchać będzie trzeba, przez blututa w kasku :) |
_________________ Jeśli się nie zepsuł, to naprawiaj go, aż się zepsuje.
Było: BJ, SR, XJ, XL, KLX. Jest: DL, RE, Beta. |
|
|
|
|
|