Royal-Enfield Strona Gwna Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UytkownicyUytkownicy  GrupyGrupy  czatCzat
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastpny temat
Rozrząd w Bullecie
Autor Wiadomo
Pastor 

Doczy: 18 Maj 2007
Posty: 161
Skd: Świdnica
Wysany: 2016-02-22, 14:02   

Cena i tak jest OK, chodzi tylko o koszt przesyłki.

Wydajność tego typu pompki wystarczająco rzetelnie mierzy się zwykłą suwmiarką ;-)
Nie wiem jakie średnice mają oryginalne pompki, ale jeśli dla przykładu jest to 10 mm, to pompka o wydajności większej o 50% będzie miała średnicę 12,25 mm.
Jeśli masz te pompki zdemontowane, to zmierz proszę w wolnej chwili - będzie do czego porównać.
_________________
Świątynia Betoniarek - reaktywacja ;-)
 
 
Łysy 

Doczy: 30 Wrz 2010
Posty: 973
Skd: Kocina -Wielkopolska
Wysany: 2016-02-22, 19:08   

Ja bym się na wspólne zamówienie pisał. Na stronie się reklamują, że wysyłka na zamówienie powyżej 100$ gratis.
Zdaje się, że Hiczkok też miał kit zwiększający wydajność pompy, ale nie mogę znaleźć. Chociaż tam był zmodyfikowany wałek i ślimak. A może tylko lepiej wykonany? Nie pamiętam.
_________________
„Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba”.
 
 
Piotr 

Doczy: 16 Lip 2014
Posty: 13
Skd: Gdańsk
Wysany: 2016-02-22, 20:27   

Co powiecie o jakości? Ten sam sprzedawca oferuje pompę standardowej wydajności za 30$. U Hiczkoka o wydajności zwiększonej kosztuje 30 funtów. Te 19$ to jakaś promocja czy kiepski produkt?
_________________
Jeśli wszystko zawiedzie, przeczytaj instrukcję.
 
 
Lamer 


Doczy: 27 Sty 2009
Posty: 353
Skd: Wrocław- Kotowice
Wysany: 2016-02-22, 21:20   

Hej,
szybkie pytanie : high preasure oil pump do 350ki będzie tak jak w 500cc?

No i że tak zapytam to na co liczymy przy wymianie?

- lepsze smarowanko?
- mniej hałasu?
- więcej wycieków?

Widzę że na ebay UK jest tego troszkę.

Ostatnia zagadka to KTO ma takie ustrojstwo u siebie ??

Pozdrawiam
 
 
Łysy 

Doczy: 30 Wrz 2010
Posty: 973
Skd: Kocina -Wielkopolska
Wysany: 2016-02-22, 21:27   

Ktoś pisał tu kiedyś, że po zamontowaniu bardziej wydajnej pompy moto zaczęło spalać olej. Myślę, że można liczyć zarówno na lepsze smarowanie jak i większe wycieki. Na hałas jakoś nie narzekam, pewnie bym nie zauważył.
_________________
„Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba”.
 
 
Tomek DD 

Doczy: 02 Pa 2012
Posty: 215
Skd: Puszcza Kampinoska
Wysany: 2016-02-22, 22:34   

Łysy, Hitchcocks zaleca przy wymianie pomp na bardziej wydajne montaż nadciśnieniowego zaworu zwrotnego. Jest on przykręcany do pokrywy inspekcyjnej regulacji zaworów.
Ostatnio zmieniony przez Tomek DD 2016-02-22, 22:43, w caoci zmieniany 1 raz  
 
 
Jacek Lazarewicz 


Doczy: 07 Lip 2006
Posty: 2960
Skd: Pruchna
Wysany: 2016-02-22, 22:35   

Tomku, po Łysy należy postawić przecinek. Wyciągaj wnioski z postów. :-/
 
 
Tomek DD 

Doczy: 02 Pa 2012
Posty: 215
Skd: Puszcza Kampinoska
Wysany: 2016-02-22, 22:45   

Proszę bardzo mówisz i masz.
 
 
Pastor 

Doczy: 18 Maj 2007
Posty: 161
Skd: Świdnica
Wysany: 2016-02-23, 08:09   

Panowie, przecież Hitchcock BYŁ łysy, więc przecinka być nie powinno :-D



Ale - fakt, to ten od ptaków, nie od motocykli :-D

Do rzeczy. Mam przeziernik na magistrali olejowej. Póki go nie miałem żyłem sobie w błogiej nieświadomości. Teraz widze ile tego oleju tamtędy płynie i błogość szlag trafił.. Fakt że to waposkop a nie rotametr, ale na oko ten przepływ jest baaardzo marny.

Po zestawie tych pompek nie spodziewam się cudów - Hiczkokowe są pewnie o niebo lepiej wykonane, choćby dlatego że z brązu.
Niemniej jeśli jakoś w miare przyzwoicie trzymają tolerancje to za te 20 baksów jestem skłonny zaryzykować.
_________________
Świątynia Betoniarek - reaktywacja ;-)
 
 
Pastor 

Doczy: 18 Maj 2007
Posty: 161
Skd: Świdnica
Wysany: 2016-02-23, 10:21   

Lamer napisa/a:
Hej,
szybkie pytanie : high preasure oil pump do 350ki będzie tak jak w 500cc?


Chyba tak.

Cytat:
No i że tak zapytam to na co liczymy przy wymianie?

- lepsze smarowanko?


Tak.

Cytat:
- mniej hałasu?


Prawdopodobnie

Cytat:
- więcej wycieków?


Mało prawdopodobne.

Wzmocnione wałki pomp i zawory upustowe mają sens zwłaszcza jeśli mamy nowe ciasno spasowane klawiatury rozrządu i chcemy się pobawić w jakiś za przeproszeniem sport ;-) czyli zmuszamy te biedne dinozaury do wysokich obrotów.
_________________
Świątynia Betoniarek - reaktywacja ;-)
 
 
Tomek DD 

Doczy: 02 Pa 2012
Posty: 215
Skd: Puszcza Kampinoska
Wysany: 2016-02-23, 12:59   

Pompy o zwiększonej wydajności ma założone Bartek. Miał założony też KIT z zaworem. Na pewno udzieli wam wszelkich informacji na ten temat.
 
 
Łysy 

Doczy: 30 Wrz 2010
Posty: 973
Skd: Kocina -Wielkopolska
Wysany: 2016-02-23, 19:09   

Bartek, podziel się wiedzą. Pastor, to jest nas dwóch, jeszcze trzy osoby i można liczyć na darmową przesyłkę, choć nie wiem, czy dotyczy to zagranicy.
Tomku, nazywanie mnie łysym Hiczkokiem to dla mnie zaszczyt ;-)
_________________
„Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba”.
 
 
Tomek DD 

Doczy: 02 Pa 2012
Posty: 215
Skd: Puszcza Kampinoska
Wysany: 2016-02-23, 19:21   

Po cichu miałem taką nadzieję. Wspólną cechą obu panów jest łysina. :-)
 
 
Jaro 

Doczy: 07 Mar 2012
Posty: 342
Skd: Polska
Wysany: 2016-02-23, 19:26   

Pastor napisa/a:
Cena i tak jest OK, chodzi tylko o koszt przesyłki.

Wydajność tego typu pompki wystarczająco rzetelnie mierzy się zwykłą suwmiarką ;-)
Nie wiem jakie średnice mają oryginalne pompki, ale jeśli dla przykładu jest to 10 mm, to pompka o wydajności większej o 50% będzie miała średnicę 12,25 mm.
Jeśli masz te pompki zdemontowane, to zmierz proszę w wolnej chwili - będzie do czego porównać.


Jutro po pracy przyjrzę sie tej pompce i pomierzę.
Jeżeli chodzi o korzyść takiego zabiegu to nie tylko praca w trudnych warunkach o tym decyduje.Długa praca na wolnych obrotach lub za niskie wolne obroty ( naprzykład wolna jazda w korkach pomieście ) lub codzienne odpalanie zwłaszcza w zimniejszych temperaturach.Większe ciśnienie jest wskazane zwłaszcza w tych silnikach gdzie nadal jest łożysko ślizgowe na czopie, to wydłuży zywotność wału.
Masz betoniarkę to wiesz że wystarczy przestawić tłoki przy regulacji zaworów i odrazu pojawia się kropla oleju na podłodze.W Royalu trzeba sie trochę nakopać zanim pojawi sie
oliwa pod rokersami.
Nie pouczam tylko rozwijam myśl.

Ktoś pytał o wycieki , spalanie itp.Jeżeli silnik jest silnikiem , a nie pompą będzie to tylko z kozyścią dla tego pierwszego.To co poda magistrale przy bardziej wydajnej pompie zostanie również szybciej wypompowane z komory wału.Ktoś mądry mógłby takie obliczenia przeprowadzić z okreslić jaki będzie stosunek jednego do drugiego.
Przy dobrze spasowanym tłoku i dobrze dopasowanych pierścieniach + dobre prowadnice
( również uszczelniacze ) większego zużycia oleju nie powinno być.
Wicieków również nie powinno być , narażone byłyby tylko dwa miejsca pokrywy od rokersów i pokrywa od rozrzadu , ale tam panuje taki rozbryzg od kół zębatych że jeżeli ma ciec to i przy standardowej pompie będzie ciekło, zakładając że odpowietrzenie jest drożne.
 
 
Bartek_86 
bartek_86

Doczy: 20 Lip 2009
Posty: 46
Skd: Warszawa
Wysany: 2016-02-24, 00:27   

Tomek DD napisa/a:
Pompy o zwiększonej wydajności ma założone Bartek. Miał założony też KIT z zaworem. Na pewno udzieli wam wszelkich informacji na ten temat.


Hej,

Z chęcią podzielę się swoim doświadczeniem jakie miałem zarówno z pompami jak i zestawem "Pressure relief valve" w swoim motocyklu.
Mój sprzęt to Bulet 500, wersja z kickstarterem i 5-cio biegową skrzynią, zatem w oparciu o taki motocykl postaram się opisać następująco:

1. Pompy olejowe "High capacity oil pump" - potwierdzam zdecydowanie zauważalny większy wydatek tych pomp w odróżnieniu od standardowych. Przy poprzednich musiałem naprawdę kilka razy intensywnie poruszyć korbą rozrusznika, by na odkręconej magistrali olejowej od strony głowicy zobaczyć wypływający olej. Po zmianie na pompy "tuningowe" wystarczyło poruszyć 2-3 razy rozrusznikiem by zobaczyć wypływającą strugę oleju pod o wiele większym ciśnieniem, niż poprzednio.

Co do samej wymiany pomp muszę przyznać, że w moim wypadku musiałem sporo się napracować przy docieraniu pompy do gniazda w pokrywie rozrządu czyli tzw "kaczuszce". O ile oryginalne pompy wchodziły przy lekkim popchnięciu kciukiem, to nowe nie chciały w ogóle się zmieścić.
Jednak zgodnie z instrukcją zakupiłem pastę lekkościerną i zacząłem delikatnie docierać ręcznie pompę do gniazda. Bardzo pomocny przy tym okazał się przyrząd do docierania pompy dostępny u Hitchcock'a:

98168 OIL PUMP LAPPING TOOL (FEED & RETURN) - SUITABLE FOR LATE BULLETS AND 250s

Operacja zajęła mi 2 godziny dziennie przez 3 kolejne dni, ale ostatecznie pompy znalazły swoje miejsce w gnieździe i obracały się z pewnym oporem w lewo i prawo. Po tej operacji należy pamiętać o dokładnym wymyciu pokrywy rozrządu z pasty lekkościernej benzyną ekstrakcyjną.
Po zamontowaniu, pomimo obaw o ewentualne opory w obrotach pomp olej wydostał się żywą strugą po 2-3 ruchach kickstartera z odkręconego wąsa magistrali olejowej.

Dzięki tym pompom mam pewność że silnik dostaje odpowiednią ilość oleju, szczególnie po wymianie tłoka na wersję 9:1 stopnia sprężania. Jednak nie zwalnia mnie to z uważnego zwracania uwagi na temperaturę otoczenia i obniżenia prędkości w przypadku upalnej aury poza miastem oraz jednoczesnym możliwie dynamicznym poruszaniu się w korkach warszawskich ulic.
Niestety jak wiadomo nie ma jeszcze przetestowanego sprawdzonego rozwiązania z chłodnicą oleju przeznaczonego do motocykli Bullet 350/500

2. Zestaw "Pressure relief valve" jest bardzo prosty w montażu, dołączona jest do niego dokładna instrukcja. Zalecam jednak nie używaniu zbyt dużej siły przy dokręcaniu śrubek i nakrętek przy uszczelkach, gdyż znając jakość materiałów stosowanych w stopach naszych silników, możemy łatwo uszkodzić gwint jak i same uszczelki. Najlepiej dokręcić z pewnym w miarę lekkim oporem (jednocześnie nie tak lekkim, by całość nam się rozkręciła w czasie jazdy) i przy stwierdzeniu wycieku znów lekko dokręcić. Sprawdzić następnie całość w ten sposób kilka razy aż do ustania pojawiania się śladów oleju w okolicach przyłączy.
Niestety dołączone uszczelki fibrowe nie są olejoodporne i po jakimś czasie trzeba je wymienić na nowe lub odpowiedniki z lepszego materiału.

Zalety tego rozwiązania:

-Zwiększony podaż oleju na głowicę, którą jak wiadomo najbardziej jest narażona na wysokie temperatury
-Zmniejsza problem z wyrzucaniem oleju w dużej ilości do separatora oleju znany w modelach 5-cio biegowych(aczkolwiek obecnie polegam jedynie na zwiększonej średnicy rurek z silnika do separatora i przy ich regularnym "przedmuchacniu" jest wystarczające)
-Wygląd

Wady:

-Niestety nasze motocykle wymagają dość częstej regulacji popychaczy zaworowych, co w przypadku tego zestawu wymaga niemal całego jego demontażu/powrotnego montażu. Dodatkowo częste odkręcanie może spowodować uszkodzenie gwintu na szpilce od pokrywy regulacji zaworów, co spowodowało mój powrót do oryginalnego rozwiązania

Pozdrawiam serdecznie,

Bartek Buksiński
_________________
by poczuć to co dla innych minęło bezpowrotnie
 
 
 
Wywietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie moesz pisa nowych tematw
Nie moesz odpowiada w tematach
Nie moesz zmienia swoich postw
Nie moesz usuwa swoich postw
Nie moesz gosowa w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapyta do SQL: 9