Royal-Enfield Strona Gwna Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UytkownicyUytkownicy  GrupyGrupy  czatCzat
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastpny temat
Kilka uwag na temat części do RE
Autor Wiadomo
Lukasz
[Usunity]

Wysany: 2008-09-21, 16:05   Kilka uwag na temat części do RE

Do podzielenia się z kolegami uwagami zainspirowały mnie zakupy w sklepie internetowym Hitchocks Motorcycles. Starałem się opisać zakupione części pod kątem ich jakości w oderwaniu od tego czy i jak wypływają one na wygląd i mechanikę motocykla jako całości.

1.Siodełko solo małe na sprężynach.

Wszystkie otwory montażowe rozmieszone prawidłowo, instalacja nie nastręcza problemów.

Należy zwrócić uwagę na to, że jakość siodełka jest słaba.

Stelaż stalowy nitowany wymaga pospawania (nity nie trzymają dobrze, a biorąc pod uwagę obciążenia przenoszone na siodło podczas jazdy szybo by sie rozklekotało).

Siodełko polakierowane jest czarną farbą nieznanego pochodzenia (nie wiem czy nie nitro). Lakier położony fatalnie z prześwitami i niedomalowaniami. Dotyczy to tak stelaża jak i sprężyn. Widać wyraźnie ślady korozji. Przed montażem na motocykl zalecam oddać stelaż siodełka do piaskowania i lakierowania proszkowego. Zapobiegnie to w przyszłości problemom z rdzewieniem.

Poszycie siodełka dermowe, skóropodobne, ładnie skrojone. Derma średniej jakości.

Poszycie mocowane do stelaża za pomocą podginanych blaszek stalowych lakierowanych na czarno i przymocowanych do poszycia za pomocą pinesek. Trzyma się słabo i podczas użytkowania ulega luzowaniu co prowadzi do przesunięć poszycia względem stelaża. Dokonałem wymiany pinesek na kwaśne śrubki z łebkiem grzybkiem na imbus, od środka stosując nakrętkę samo kontrującą. Po zamontowaniu mocno podgiąłem blaszki siedząc na siodełku. Teraz jest ok.

Śruby montażowe ocynkowane. Zalecam wymianę kwaśne, co rozwiązuje problem na zawsze.

Sprężyny chromowane, ładne i bez uwag.

Ocena ogólna (jakość w porównaniu do ceny) – 3+.


2.Bagażnik czarny do wersji solo.

Bagażnik wykonany starannie, pokryty dobrej jakości lakierem prawdopodobnie proszkowym.

Otwory montażowe wykonane prawidłowo, nie nastręcza problemów przy zakładaniu. Spawy ładne.

Ocena ogólna 5.

3.Zestaw wydechowy (kolano długie, tłumik krótki) wykonanie made in india.

Kolanko wykonane przeciętnie. Chrom oceniam na 4+. Na obniżenie oceny wpłynął kiepsko przygotowany podkład pod chrom, przez co pomimo, że chrom jet położony grubo widać pod nim niedoskonałości. Świeci się ładnie, ale nie jest to lustro.

Kolanko średnio pasuje w punkty montażowe, uchwyty wymagają przygięcia. Także wejście do cylindra w moim przypadku było nieco spłaszczone i w celu włożenia do cylindra potraktowałem je gumowym młotkiem.

Najbardziej rażące sa punkty spawów uchwytów do kolanka. Spawy położone słabo, a do tego zaprawione farbą srebrzanką.

Uwagi co do tłumika jak wyżej. Dodać należy że tłumik po chromowaniu był polerowany prawdopodobnie maszynką. Ktoś za mocno docisnął polerkę i widać jak biegną ślady polerowania. Od wylotu rury widać w środku słabe ślady korozji.

Ocena ogólna 4-. Wszystkim zalecam zakup wersji angielskiej, która jest droższa, ale wydaje mi się (biorąc za przykład tłumik jaki kupowałem do mojej BSA w wykonaniu angielskim), że będzie lepiej wykonana.

Podsumowując mam nadzieję, że moje uwagi - choć subiektywne – pozwolą podjąć właściwe decyzje przy zakupie części z Anglii.

Pozdrawiam wszystkich na forum.

Łukasz
 
 
ArturM 
wierny klasyce

Doczy: 24 Lis 2009
Posty: 1431
Skd: Sanok
Wysany: 2010-01-24, 11:09   

Odświeżę temat, a mianowicie:
czy kupowałeś siedzenie w wykonaniu indyjskim czy angielskim? Siedzenie jest oznaczone jako skóra więc czemu miałeś dermę?
Pytanie moje wynika ze sporej różnicy ceny na stronach Hitchcocks'a, a na komplecie siedzeń przód i tył można oszczędzić na jedną sakwę
_________________
Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek.
 
 
lckuba4
[Usunity]

Wysany: 2010-01-24, 17:37   

Hej,
praktycznie nie spotyka się siedzeń wykonanych z naturalnej skóry,jest ona niewodoodporna i nie sprawdza się zbyt dobrze :-|
 
 
fdx 


Doczy: 02 Mar 2009
Posty: 174
Skd: Cork
Wysany: 2010-01-24, 20:38   

Dobrze zadbane i utrzymane siodlo ze skory naturalnej jest wodoodporne, mrozoodporne, nie przemaka, nie pęka, nie wyciera sie, nie psuje sie. Moze sluzyc dlugie lata.

Jednym slowem sprawdza sie idealnie.
_________________
Bullet - positive vibrations...
 
 
lckuba4
[Usunity]

Wysany: 2010-01-24, 23:05   

Hej,
nie ma takiej skóry która wcześniej,czy później nie przemoknie,nie ma na to siły.
Klasyczne motocykle owszem,ale współczesne praktycznie nie posiadają siodeł ze skóry.
 
 
gulust 

Doczy: 28 Sty 2007
Posty: 769
Skd: Uć
Wysany: 2010-01-25, 18:14   

Skóra naturalna jeśli dobrze wygarbowana nadaje się na siodło, ale pod kilkoma warunkami:
1. odpowiednio gruba i bez gąbki! (pod nią) = raczej tylko do siodeł na sprężynach
2. należy ją traktować jak buty ze skóry czyli impregnować!
3. lepiej wybrać kolor czarny lub ciemnobrązowy, bo jasna ("naturalna") chętnie zmienia się na deszczu w łaciatą
4. gdy zostawiamy motocykl na deszczu to po prostu przykrywamy siedzenie folią itp...
Współcześnie stosuje się raczej lepszej (lub gorszej) jakości "dermę" bo po prostu jest praktyczniejsza, ale tunerzy często zakładają skórę i nawet jeżdżą takimi wynalazkami.
Jeśli chcemy miękkie siodło z gąbką to polecam skórę strusia, bo ma naturalne dziurkowanie (pióra!!!) i wilgoć nie gromadzi się w gąbce, a przy okazji wygląd jest zajefajny.
 
 
ArturM 
wierny klasyce

Doczy: 24 Lis 2009
Posty: 1431
Skd: Sanok
Wysany: 2010-01-25, 20:08   

Panowie ale odbiegliście troszeczkę od tematu - mnie chodziło o porównanie jakości produkcji indyjskiej i angielskiej. Czy warto dołożyć i kupić sporo droższe angielskie wydumki.
Artur
_________________
Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek.
 
 
Emergo 
Francuz

Doczy: 19 Lut 2009
Posty: 384
Skd: Okolice Poznan
Wysany: 2010-01-25, 20:53   

Indyskie cseci sa jak loteria. Ja kupuje cseci do silnika w India, lozysko w Polsce (krasnik)Rest (tlumik, siodlo, itd.) europeiski jakosc.
Po za tym, tylko kwestia kasa.
A propos inne strone :
http://www.pricepartmotorcycles.co.uk/
;-)
_________________
Emergo!
 
 
ArturM 
wierny klasyce

Doczy: 24 Lis 2009
Posty: 1431
Skd: Sanok
Wysany: 2010-11-13, 08:53   

Czy mieliście doczynienia z tym sprzedawcą z E-bay - "royalspares"
http://cgi.ebay.pl/ws/eBa...e=STRK:MEWAX:IT

Ma dobre ceny nawet z przesyłką (bo mam nadzieję że kilka rzeczy pójdzie jedną paczką) ale nie jestem pewien jakości.
Np: osprzęt kierownicy nawet na tych kiepskiej jakości zdjęciach ma widoczne wżery i niedopolerowania które zostały pochromowane. Ale lampki mogą być OK i różne gumowe fanty. Myślałem też o gmolu.

No chyba że dac sobie spokój i kupić u węgrów lub Hiczkoka.

P.S. Royal - Konrad akurat nie ma tego co ja bym chciał więc uprzedzam ewentualne pytania.
_________________
Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek.
 
 
tarnand
[Usunity]

Wysany: 2010-11-13, 15:06   

ArturM,

Spróbuj poprosić go o lepsze zdjęcia chociaż jak ma adres w Indiach to ma do zaoferowania oczywiście rzeczy robione raczej tylko w Indiach.
Ja też myślę, że lampki powinny być OK.
 
 
Shelton
[Usunity]

Wysany: 2010-11-20, 14:59   

Sprowadziłem ostatnio sporo części made in UK. To są te części są także wykonywane w Indiach, tylko kontrola jakości i materiały są nieco lepiej dobrane. Na tym polega cała tajemnica.
 
 
ArturM 
wierny klasyce

Doczy: 24 Lis 2009
Posty: 1431
Skd: Sanok
Wysany: 2011-03-29, 10:05   

Zrobiłem drobne zakupy u Hitchckoka. Oto wnioski:
lampa tylna kopia Miller'a - wyrób hinduski ale bez uwag
zaślepka w kolanku PAV'a - bez uwag
naklejka - bez uwag
guma gaźnik-rezonator - podobno wyrób angielski, bez uwag
Oczywiście trochę drogo ale musiałem spróbować. Zaleta to czas realizacji - 7 dni.

Równocześnie zrobiłem zakupy na e-bay'u u hindusa. Ten z linku:
http://cgi.ebay.pl/ws/eBa...e=STRK:MEWNX:IT
Kontakt O.K.. Podał numer wysyłki i teraz pozostaje czekać i zobaczyć jaka będzie jakość tych bibelotów. Opowiem jak dostanę paczkę.
_________________
Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek.
 
 
szprycha 


Doczya: 23 Mar 2011
Posty: 138
Skd: Gliwice
Wysany: 2011-03-29, 19:05   FRONT CRASHBARS

hello,
przeglądałam stronę hitchcocka, doradźcie proszę, które przednie crashbarsy lepsze
do EFI G5i ?
http://www.hitchcocksmoto...frame-crashbars
drugi czy ostatni z tej strony ??
_________________
szprycha
 
 
tomaszgardyga
[Usunity]

Wysany: 2011-03-29, 19:31   

mialem kiedys te ostatnie w machismo , ale z czasem( po wywrotce) mi troche pekly na spawie.
Ostatnio zmieniony przez tomaszgardyga 2011-03-29, 22:05, w caoci zmieniany 1 raz  
 
 
Shelton
[Usunity]

Wysany: 2011-03-29, 19:32   

Jak najmniej wystające na boki oraz nie przesłaniające kluczowych elementów silnika i osprzętu do których musisz się dostać w trakcie naprawy/przeglądu.
 
 
Wywietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie moesz pisa nowych tematw
Nie moesz odpowiada w tematach
Nie moesz zmienia swoich postw
Nie moesz usuwa swoich postw
Nie moesz gosowa w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapyta do SQL: 9