Royal-Enfield Strona G³ówna Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  czatCzat
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
Kilka uwag na temat części do RE
Autor WiadomoϾ
ZWOLIN 


Do³¹czy³: 11 Lut 2007
Posty: 349
Sk¹d: kraÅ›nik
Wys³any: 2011-04-07, 09:22   

szprycha napisa³/a:
(czy ja mam na pewno royala ?? :-P .


no właśnie , "wilk w owczej skórze " :mrgreen: a może i tygrys nawet :-P
i oby tak dalej , jednak serwis serwisowi nie równy Twój lepszy jak Mirkowy i to angolski :mrgreen:
 
 
tarnand
[Usuniêty]

Wys³any: 2011-04-07, 16:05   

Artur,
no to super. Kiedyś jednak wspominałeś o instalowaniu elektronicznego zapłonu (Digitech'u) jak i o osprzęcie kierownicy. Jak to wyszło? Jakieś zdjęcia?

W Miotle zapłon ten działa doskonale. Gdzieś, kiedyś przy okazji zdarzy się jakiś wypadający zapłon ale jest to zjawisko tak rzadkie, że w zasadzie nawet o nim nie powiniemem wspominać. Bardzo dobrą stroną tego właśnie modułu jest moim zdaniem również to, że w każdej chwili, nawet na poboczu drogi, można go odłączyć i jak masz ze sobą kondensator to możesz momentalnie powrócić do układu oryginalnego. Nie jestem pewien czy można zrobić to z modułami bardziej skomplikowanymi wymagającymi np. instalowanie nagnetycznego przerywacza. Tutaj taka 'szybka' wymiana mogłaby być trochę bardziej skąplikowana. Mogę się jednak mylić.

Jeśli chodzi o gmole to chociaż jest to na pewno urządzenie bardzo praktyczne to nie widzę ich na historycznych fotografiach RE. Widzę je natomiast w bardzo dużej ilości na motocyklach używanych w Indiach. Z tego też powodu instalowania ich w Miotle raczej w ogóle nie przewiduję.
 
 
Shelton
[Usuniêty]

Wys³any: 2011-04-07, 16:32   

Moduł Boysena - dwa pickupy zbierające sygnał, jest raczej nie demontowalny i powrót do stanu faktycznego wymaga przegrzebania elektryki, natomiast mamy górny ogranicznik obrotów i bardzo równą pracę - zero wypadania zapłonów.
 
 
tarnand
[Usuniêty]

Wys³any: 2011-04-07, 17:00   

Nie wiem czy wypadniecie jednego (dosłownie) zapłonu na wolnych obrotach i zimnym silniku zdarzające mi się raz na kilka dni (wcale nie jestem pewien że aż tak często) jest spowodowane samym modułem. Na jesieni wymieniałem bowiem tłok i pierścienie oraz honowałem cylinder. Po przejechaniu 150 km tłok znowu wyjąłem by popatrzyć so się tam dzieje. Pierścienie uszczelniające nie były jeszcze do końca dotarte a dwie strony pierscienia olejowego wręcz w ogóle. Poprosiłem więc dziadka Rey'a co by powtórnie przehonował ... stwierdził że w zasadzie można by ... i od tamtej pory jeżdżąc 'koło domu' zrobiłem następne ~200km. Motocykl chodzi coraz lepiej ale sądząć po świecy jakieś śladowe ilości oleju nadal do cylindra się przedostają. Mogę się jednak mylić. Zobaczymy jak będzie dalej.
 
 
Jacek Lazarewicz 


Do³¹czy³: 07 Lip 2006
Posty: 2960
Sk¹d: Pruchna
Wys³any: 2011-04-07, 19:31   

tarnand napisa³/a:


Jeśli chodzi o gmole to chociaż jest to na pewno urządzenie bardzo praktyczne to nie widzę ich na historycznych fotografiach RE. Widzę je natomiast w bardzo dużej ilości na motocyklach używanych w Indiach. Z tego też powodu instalowania ich w Miotle raczej w ogóle nie przewiduję.

Miałem 3 "gleby", gdyby nie gmol to koszty byłyby wielokrotnie wyższe. A tak, po 7-miu sezonach zakładam nowy gmol za .... 13.000 HUF. Mając na uwadze "wywrotkę" na parkingu motocykla Tomka z Puszczy z efektem mocnego wgniecenia zbiornika, przedkładam "praktyczny osprzęt" nad "klasyczny wygląd".
Ach, zapomniałem - kupiłem na Węgrzech "kaloryfer" -zmiana wyglądu (będzie na czym kask wieszać :-D ).
 
 
ArturM 
wierny klasyce

Do³¹czy³: 24 Lis 2009
Posty: 1431
Sk¹d: Sanok
Wys³any: 2011-04-07, 20:32   

Tarnand - kurcze aż wstyd się przyznać ale czas tak mi szybko ucieka że szok i nic nie zrobiłem.
Zawsze coś innego mam do roboty. Może zmobilizuje mnie fakt że jak nie zrobię to nie pojeżdżę???
Zrobiłem superowy bagażnik (wymaga kosmetyki) i pracuję nad tym pojedynczym siedzeniem ale mechanicznie nic nie zrobiłem.

A co do gmola to napiszÄ™ tak jak kiedyÅ›: Jackowy gmol - 1 wielki pies - 0
_________________
Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek.
 
 
tarnand
[Usuniêty]

Wys³any: 2011-04-07, 21:32   

Są dwie szkoły: falenicka i otwocka. Ja widać jestem w tej innej niż Ty. Tobie jednak życzę omijania dużych psów. :-)
 
 
ArturM 
wierny klasyce

Do³¹czy³: 24 Lis 2009
Posty: 1431
Sk¹d: Sanok
Wys³any: 2011-04-07, 21:51   

tarnand napisa³/a:
Są dwie szkoły: falenicka i otwocka. Ja widać jestem w tej innej niż Ty. Tobie jednak życzę omijania dużych psów. :-)


Gmol to tak na wszelki wypadek. W USA pewnie jest mało wałęsających się psów ale u mnie w okolicy po której się bujam to trochę tego chodzi.

Wytłumacz mi te różne szkoły?
_________________
Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek.
 
 
tarnand
[Usuniêty]

Wys³any: 2011-04-07, 22:19   

Cytat:
Wytłumacz mi te różne szkoły?

:-) :-) :-) Nie pamiętam już kto to powiedział bo było to już dość dawno. W oryginalnym kontekście chodziło zdaje się o wymowę czy też akcent w jakichś słowach po angielsku. W każdym razie obydwa sposoby zdaje się były złe. :-)

Przypomniałem sobie jeszcze jeden szczegół - kiedyś na spoktaniu z młodzieżą w zdaje się programie "Pod Obstrzałem" frazę tą użył Leszek Miller chociaż kontekstu zypełnie nie pamiętam. Założyłem więc, że wszyscy ją znają.
 
 
tarnand
[Usuniêty]

Wys³any: 2011-04-07, 23:47   

Cytat:
Miałem 3 "gleby"

W sumie ja ich miałem więcej. Ostatnie dwie w zeszłym roku podczas ćwiczeń do prawa jazdy. Polskie mam od zamierzchłych dziejów a tutaj trzeba wszystko od początku. Wywaliłem się więc podczas ciasnych zawracań - takich o promieniu 2m. Motocykl idzie bardzo wolno i w mocnym pochyleniu, obroty niższe już być nie mogą a tu bęc ... i wypada zapłon. Koło się momentalnie blokuje i zanim wcisnąłem sprzęgło już leżałem. Z tego właśnie powodu zamontowanie zapłonu elektronicznego uznałem za priorytet.
 
 
ZWOLIN 


Do³¹czy³: 11 Lut 2007
Posty: 349
Sk¹d: kraÅ›nik
Wys³any: 2011-04-08, 00:42   

ArturM napisa³/a:

Zrobiłem superowy bagażnik (wymaga kosmetyki)


fotki i wymiary poproszę ale już :!:
 
 
szprycha 


Do³¹czy³a: 23 Mar 2011
Posty: 138
Sk¹d: Gliwice
Wys³any: 2011-04-08, 00:49   

ja też chętnie looknę :-)

może to będzie mała produkcja seryjna ??
Nie mam ani bagażnika, ani stelaża, a jestem na etapie kupowania sakw i centralnej torby. Nic nowego ...znów od końca. Może jakieś opinie co do funkcjonalności, bo może warto poprzestać na czymś, co stelaża nie wymaga ?
_________________
szprycha
 
 
tarnand
[Usuniêty]

Wys³any: 2011-04-08, 02:15   

Cytat:
fotki i wymiary poproszę ale już :!:


Nie wiem czy chcesz ale ja mam od Hitchcock'a i mogę służyć i jednym i drugim. Bardzo prosta budowa. Artur natomiast pewnie robi taki co to i przyczepkę będzie mógł do niego podczepić.
 
 
ArturM 
wierny klasyce

Do³¹czy³: 24 Lis 2009
Posty: 1431
Sk¹d: Sanok
Wys³any: 2011-04-08, 06:43   

Dokładnie tak.
Góra bagażnika to wyrób made in India - wystarczy (choć z lekkimi skrzywieniamo)
Wszelkie podpórki to wyrób z rurki grubościennej, tak abym mógł podczepić do niego zaczep do późniejszej przyczepki.
Fotki po weekendzie a na żywo to pewnie w Borkach - o ile pojedyncze siedzenie zda egzamin
_________________
Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek.
 
 
ZWOLIN 


Do³¹czy³: 11 Lut 2007
Posty: 349
Sk¹d: kraÅ›nik
Wys³any: 2011-04-08, 17:39   

ja potrzebuję coś wykombinować mocowanego na błotniku coś w rodzaju bagażnika komarkowego gdyż mam tam dziurska powiercone i chętnie bym je zakrył :-/
 
 
Wyœwietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytañ do SQL: 10