Royal-Enfield Strona Główna Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  czatCzat
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alfred
Autor Wiadomość
Marek 

Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 1
Skąd: RzeszĂłw
Wysłany: 2017-01-27, 14:58   

:-D Sonia,
 
 
scibor1 

Dołączył: 28 Lip 2016
Posty: 133
Skąd: DwĂłrzno
Wysłany: 2017-01-27, 15:53   

???
_________________
Royal Enfield Bullet 500 '01
 
 
Jacek Lazarewicz 


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 2960
Skąd: Pruchna
Wysłany: 2017-01-27, 16:17   

Chyba pomylił tematy -rzadko tu bywa ;-)
 
 
Sonia
[Usunięty]

Wysłany: 2017-01-27, 19:46   

Marek napisał/a:
:-D Sonia,

Czy to odnośnie moich poprzednich wypowiedz w temacie? ;-)
 
 
scibor1 

Dołączył: 28 Lip 2016
Posty: 133
Skąd: DwĂłrzno
Wysłany: 2017-02-21, 18:58   

Wczoraj przyjechało nowe serce dla Alfreda. Dziś pierwsze odpalanie: https://youtu.be/TiTn5hKDd6k
_________________
Royal Enfield Bullet 500 '01
 
 
Jacek Lazarewicz 


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 2960
Skąd: Pruchna
Wysłany: 2017-02-21, 19:07   

:-D
 
 
Lamer 


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 353
Skąd: WrocĹ‚aw- Kotowice
Wysłany: 2017-02-21, 21:11   

Hej,
a co ze starym ?
Czy bedziesz miał kombo? Deslo-benzyniaka...hybryda?

Lamer
 
 
scibor1 

Dołączył: 28 Lip 2016
Posty: 133
Skąd: DwĂłrzno
Wysłany: 2017-02-21, 21:32   

Stary na półkę do zakończenia projektu. Zależnie od tegoż zakończenia albo wraca albo przeszczep do Lamy.

[ Dodano: 2017-04-11, 21:06 ]
No i powoli małymi kroczkami... https://youtu.be/HlR7GM9Ar6k :)

[ Dodano: 2017-04-15, 13:26 ]
DziĹ› pierwsza jazda testowa: https://youtu.be/uKEONO6_7RA

[ Dodano: 2017-05-18, 18:47 ]
Alfred przeszedł pomyślnie badanie techniczne na OSKP na okoliczność wymiany silnika. Rozpocząłem procedurę wymiany DR z odpowiednimi adnotacjami. Wstępnie mogę uznać projekt za zakończony sukcesem:)

[ Dodano: 2017-05-21, 13:28 ]


[ Dodano: 2017-06-12, 06:36 ]
Galeryjka: https://www.bikepics.com/...?model=04custom

[ Dodano: 2017-09-25, 18:49 ]
Motocykl Ĺ‚uczniczy;)
https://www.bikepics.com/...-royal-enfields
_________________
Royal Enfield Bullet 500 '01
 
 
Szestow 


Dołączył: 24 Mar 2011
Posty: 225
Skąd: PoznaĹ„
Wysłany: 2018-02-28, 09:48   

Co Cię zmotywowało do zmiany silnika? Ogólnie bardzo udany motocykl, miałem okazję przejechać się jak jeszcze był u Sebastiana. Zębatka 20 jak dla mnie bardzo spoko, sam mam 19, ale pod jego wpływem kupiłem 20 i będę zakładał ją na ten sezon razem z silnikiem z podniesioną kompresją. Jakie są Twoje odczucia jeśli chodzi o różnice w użytkowaniu benzyny i diesla?
_________________
kto ma dniepra ten się w cyrku nie śmieje
 
 
scibor1 

Dołączył: 28 Lip 2016
Posty: 133
Skąd: DwĂłrzno
Wysłany: 2018-02-28, 16:04   

Szestow napisał/a:
Co Cię zmotywowało do zmiany silnika?


Sen. Poważnie. Jak miałem naście lat, śniło mi się, że mam motocykl z dieslem. O tyle ciekawe, że wtedy trzeba było się nakombinować, żeby mieć jakikolwiek motocykl;) I dojrzewało to we mnie latami, aż dojrzało i doczekało się realizacji. Kolejne spełnione marzenie:) A padło na RE bo tutaj taka zmiana jest najłatwiejsza.

Druga sprawa - każdy szuka w motocyklu czegoś innego. Moja pasją jest osiąganie jak najmniejszego zużycia paliwa (dotyczy to wszystkich pojazdów jakie mam). Oczywiście bez popadania w paranoję, mam na myśli w miarę normalną eksploatację nie nadwyrężającą mechaniki. No a diesle zwykle palą mniej...

Jak wspominałem stronę wcześniej, zębatka jednak była 19. Na razie zmieniłem na 17, niewykluczone, że na ten sezon wrócę do 19.

Różnice między benzyną a dieslem to przede wszystkim trakcja - w porównaniu z dieslem benzyna ciągnie równomiernie od początku do końca jak silnik elektryczny. Diesel ma kapitalny dół i do 50-60km/h ciągnie niesamowicie. Potem przychodzi czas zmiany 3 na 4 i tu jest wyraźna dziura - za szybko na trójkę, za wolno na czwórkę. Jak już się wyjdzie na czwórce ponad 70km/h, czuć powrót mocy, ale nie takiej jak na niższych biegach. W pewnym momencie kończy się spontaniczna reakcja na ruch manetki i do głosu dochodzi chyba wewnętrzny regulator obrotów silnika - czuć, że przyśpiesza, ale niezależnie od położenia "przepustnicy". Na początku trudno mi było się z tym oswoić, ale nauczyłem się. Trzeba też wziąć poprawkę na to, że w dieslu obroty kończą się na ok. 3000rpm przy tych samych przełożeniach co benzyna dysponująca ok. 5000rpm. To chyba tyle jeśli chodzi o różnice istotne. Wibracje są na podobnym poziomie (im szybciej się diesel kręci, tym mniejsze), dźwięk trochę inny ale niedokuczliwy, prowadzenie bez zmian. A, rozruch to osobna historia:) Pamiętam jak odpalałem 350tkę zaraz po odpalaniu diesla - mało nie urwałem kopniaka i nie połamałem nogi o beton;)

No i chyba tyle.
 
 
karczoch 
karczoch

Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 295
Skąd: OstrĂłw Wielkopolski
Wysłany: 2018-02-28, 20:35   

Tak na marginesie, to piÄ™kna fota na tle rzepaku 🙂
 
 
scibor1 

Dołączył: 28 Lip 2016
Posty: 133
Skąd: DwĂłrzno
Wysłany: 2018-03-01, 06:52   

Dzięki. W domyśle "na tle stacji paliw";) Zmianę silnika konsultowałem z Charlesem Altmanem, ktory z kolei jest fanem jeżdżenia na oleju roślinnym http://www.altmann.haan.de/riding_on_salad_oil/ .
Taniej to juĹĽ chyba tylko rower:)
_________________
Royal Enfield Bullet 500 '01
 
 
Jacek Lazarewicz 


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 2960
Skąd: Pruchna
Wysłany: 2018-03-01, 08:36   

Nie jestem pewien. Kolega jeździł na RE dieslu, ale przed wyprawą do Rumunii zamienił go na Ruska z koszem. Przerobili go na gaz (butla w koszu), żeby było taniej.
http://www.royal-enfield....h-przyjaciol,17 (diesel Jacka)
 
 
scibor1 

Dołączył: 28 Lip 2016
Posty: 133
Skąd: DwĂłrzno
Wysłany: 2018-03-01, 19:41   

Z tego co wiem to rusek pali średnio 8 litrów benzyny. Czyli gazu około 10l. To daje jakieś 20zł/100km. Mój diesel jeszcze nie przekroczył 2,5l/100km, co daje ok. 11zł licząc ON nawet po cenie 4,5zł/ltr.
_________________
Royal Enfield Bullet 500 '01
 
 
Jacek Lazarewicz 


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 2960
Skąd: Pruchna
Wysłany: 2018-03-01, 21:57   

Możlliwe, piszę tylko, że z takim zamiarem zamienił Enfielda na ruska :-x
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz zał±czać plików na tym forum
Możesz ¶ci±gać zał±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 10