Royal-Enfield Strona Gwna Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UytkownicyUytkownicy  GrupyGrupy  czatCzat
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastpny temat
Zapłon eureka a amperomierz
Autor Wiadomo
Wichura 
Zwany Mecenasem

Doczy: 19 Sty 2018
Posty: 18
Skd: Solec Kujawski
Wysany: 2022-05-24, 15:22   Zapłon eureka a amperomierz

Witam.
Zamontowałem 3 lata temu eurekę i bangla jak trzeba.
Jedynie przestał działać amperomierz przy odpalaniu (nauczyłem się ustawiać tlok na ,,czuja").
No i gaszenie. To też niespecjalnie mi przeszkadzało, gaszę odpreznikiem na postoju.
Jednak od zeszłego sezonu uczę moją dziewczynę jeździć ,,Delfinem" i strasznie ją wkurza że nie wie kiedy tlok jest w odpowiedniej pozycji przy odpalaniu.
O gaszeniu też czasem mam do słuchania że popsute jest.

Pytanie: Czy ktoś wie czy i jak można podłączyć amperomierz żeby tak samo jak na przerywaczu pokazywał odpowiedni moment do rozruchu?

Który kabel ma być zwierany do masy żeby gasł silnik?

Z wyłączoną stacyjką czasem na zimnym nie odpali, czasem, zwlaszcza krotko po wylaczeniu silnika odpali, ale wyłączenie stacyjki w czasie pracy silnika nic nie daje bo alternator podtrzymuje się samowzbudnie.

Przed samodzienymi eksperymentami powstrzymuje mnie obawa przed spaleniem modułu.
Jak ktoś już rozgryzł temat to zachęcam do podzielenia się wiedzą. Byłoby zacnie.
Pozdrawiam
Wichur
_________________
Nawet motocykl mruczy me imie: Wichurrrrrr rrrrrr rrr
 
 
basior-78 
basior-78

Doczy: 25 Sie 2020
Posty: 84
Skd: Izbicko
Wysany: 2022-12-26, 19:40   

Piszesz o zamontowaniu cyt eureki , co to jest ? Nie wiem może ja jestem do tyłu ? Wyjaśnij jaj możesz . Do gaszenia to może pokombinować z kabelkiem który idzie do cewki , jego odłączenie powinno spowodować brak iskry i wtedy by zgasł .
 
 
trud 
no i wtedy...

Doczy: 27 Gru 2010
Posty: 284
Skd: Wrocław
Wysany: 2022-12-26, 20:38   

Odpalanie na amperomierz? Kopką ustawiasz tłok do fazy sprężania, jak poczujesz opór, to wciskasz odprężnik i przesuwasz jeszcze kopkę o jakieś 5 stopni, puszczasz kopkę i tłok masz ustawiony do odpalenia. Gaszenie odprężnikiem, prędzej czy później uszkodzi odprężnik. Napisałem chyba nie na temat.
_________________
Jeśli się nie zepsuł, to naprawiaj go, aż się zepsuje.
Było: BJ, SR, XJ, XL, KLX. Jest: DL, RE, Beta.
 
 
Łysy 

Doczy: 30 Wrz 2010
Posty: 973
Skd: Kocina -Wielkopolska
Wysany: 2022-12-27, 17:43   

Przy eurece amp nic nie pokaże, bo przerywacz jest zastąpiony czujnikiem magnesowym więc nie ma jak pokazać obciążenia cewki. Pozostaje skorzystać z metody Truda, co też i ja od lat czynię .
_________________
„Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba”.
 
 
karczoch 
karczoch

Doczy: 02 Gru 2015
Posty: 295
Skd: Ostrów Wielkopolski
Wysany: 2022-12-27, 21:47   

Trud, napisałeś trochę na temat a trochę nie :-D chyba
 
 
ArturM 
wierny klasyce

Doczy: 24 Lis 2009
Posty: 1431
Skd: Sanok
Wysany: 2022-12-30, 10:43   

trud napisa/a:
Odpalanie na amperomierz? Kopką ustawiasz tłok do fazy sprężania, jak poczujesz opór, to wciskasz odprężnik i przesuwasz jeszcze kopkę o jakieś 5 stopni, puszczasz kopkę i tłok masz ustawiony do odpalenia. Gaszenie odprężnikiem, prędzej czy później uszkodzi odprężnik. Napisałem chyba nie na temat.

Dobrze prawisz. Od ponad 10 lat tak uruchamiam silnik.
Ciekawe są miny gapiów na stacji jak ustawiasz GMP przed odpaleniem, potem strzał z delikatnym gazem i pyrkasz dalej.
Pamiętam jak na granicy węgiersko rumuńskiej całemu przedsięwzięciu przyglądał się celnik. Po usłyszeniu silnika (a dudniło pod tym daszkiem) uśmiechnął się i kciuk w górę :lol:
_________________
Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek.
 
 
Wichura 
Zwany Mecenasem

Doczy: 19 Sty 2018
Posty: 18
Skd: Solec Kujawski
Wysany: 2023-11-21, 15:05   

Gaszenie odprężnikiem, prędzej czy później uszkodzi odprężnik. Napisałem chyba nie na temat.[/quote]

Tu chodzi o to że w momencie wyłączenia stacyjki skądś się prąd bierze i odcięcie zapłonu nie działa jak trzeba. Mi chodzi o to czy ktoś wypróbował co podłączyć do wyłącznika zapłonu na kierownicy (tzn co zewrzeć do masy) żeby bezpiecznie wyłączyć silnik. Myślę że najwłaściwszym byłoby układ impulsowy, tylko czy podłączenie do masy nie wysadzi go w powietrze?
_________________
Nawet motocykl mruczy me imie: Wichurrrrrr rrrrrr rrr
 
 
Jacek Lazarewicz 


Doczy: 07 Lip 2006
Posty: 2960
Skd: Pruchna
Wysany: 2023-11-21, 18:25   

Ciekawe, 20 sezonów gasiłem motóra odprężnikiem i do tej pory działa. Nie wiem skąd Twoje obawy.
 
 
Wywietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie moesz pisa nowych tematw
Nie moesz odpowiada w tematach
Nie moesz zmienia swoich postw
Nie moesz usuwa swoich postw
Nie moesz gosowa w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapyta do SQL: 9