Royal-Enfield Strona Główna Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  czatCzat
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Roya Enfield dla wysokich?
Autor Wiadomość
GRUBY MARIAN
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-18, 19:46   Roya Enfield dla wysokich?

Na początku, jako "nowy" chciałem wszystkich "starych" bywalców na forum gorąco przywitać. Markę RE znałem od dawna, lecz tylko teoretycznie aż do momentu gdy rok temu zobaczyłem na żywo model bullet 500 classic. I tak jak dziewczynę, którą spotkało się na "sopockim molo" w jakieś wakacje, tak nie mogę przestać myśleć o tym motocyklu. Do tej pory moje doświadczenia z motocyklami ( pomijając te pierwsze:komar,wsk, simson, ,mz, etc. ) opierały się na dużych motorach turystycznych, enduro( dr, xt, xl). Jestem w stanie rzucić to wszystko dla RE, gdyż tak jak wspomniałem zauroczył mnie a do tego ceny używanych motocykli są bardzo przystępne jak za "nowego" klasyka. Mam tylko kilka dylematów, które mam nadzieję pomożecie mi rozwiązać. Pierwsze, gabaryty, moje i RE: RE nie należy do zbyt dużych motocykli, ja natomiast mam 190 cm wzrostu i ważę ok.100kg w związku z tym czy jazda z przyjemności nie zamieni się w nieprzyjemność i czy wizualnie będziemy do siebie pasować?. Drugie, jak jest z usterkowością RE. Motocykl jest mi potrzebny by dojeżdżać w ciepłe miesiące do pracy i weekendowo upajać się jazdą po okolicy, czy RE odpala i jedzie, czy tez trzeba przy nim często"grzebać"?. Mam jeszcze wiele pytań, ale to nie za jednym razem. Póki co z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
 
 
fdx 


Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 174
Skąd: Cork
Wysłany: 2009-09-18, 21:38   

Ja jezdze nim do pracy prawie codziennie ok 35 km w jedna strone. Co dzien odpala bez problemu za pierwszym razem (w kaprysne dni za drugim) a za kilka dni bede zmienial zaplon na elektroniczny (eureka) wiec bedzie jeszcze lepiej. Nie mam z nim zadnych problemow. Wibracje sa ale nic nie odpada wiec da sie wytrzymac. Wiekszosc trasy jade majac ok 110km/h na liczniku (pewnie jakies 95 rzeczywiste). Bede nim pewnie jezdzil caly rok (nawet zima) jako ze mieszkam w Irlandii i "sroga zima" jest tutaj jak u nas jesien. Ale ja mam 1.70m... Zawsze mozna zamontowac podnozki z przodu (mocujac je do srob mocujacych silnik i nogi wyprostowac...
_________________
Bullet - positive vibrations...
 
 
Hardcor
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-20, 09:25   

Witam
Mam 190cm, 95kg niestety Royala już nie mam ale spokojnie mogę Ci go polecić.
Jeździłem Royalem 1,5roku i nigdy nie odniosłem, wrażenia, iż jest za mały dla mnie,
również nikt z osób trzecich nigdy nie dał mi do zrozumienia, że wyglądam na nim komicznie albo coś w tym stylu.
Kupuj i ciesz siÄ™ jazdÄ…
Pozdrawiam
 
 
Emergo 
Francuz

Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Okolice Poznan
Wysłany: 2009-09-20, 12:39   

Tez mam 185 i bez problemow!
Co do motor jest mocne pod jeden warunkiem: Nie jest motor do wyscig...Zapomnie o jazda po wyzsej 90 km/h. Ale to nie jest problem, mam prawie 40 000km i... tlok zrobie duzo skoda!
_________________
Emergo!
 
 
Jacek Lazarewicz 


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 2960
Skąd: Pruchna
Wysłany: 2009-09-21, 20:46   

Też uważam się za wysokiego. 6 stóp i waga 194 funty. Zdjęcia możesz zobaczyć w Galerii na mojej stronie lub na www.picasaweb.google.com/jacek.lazarewicz
 
 
tarnand
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-17, 16:05   

Początkowo poniższy post zamieściełem w temacie o "wysokości siodełka". Przeniosłem go jednak tutaj bo chyba lepiej pasuje do tego tematu. A więc ...

Są zakamarki na tym forum, taki jak ten, do których jeszcze nie dotarłem a temat mnie zaciekawił. W moim RE mam sztywno zamocowane siodełko od Harleya no i .... nie jest ono za bardzo wygodne - przynajmniej na Royalu. Nigdy nie jechałem dalej niż 1 godzinę więc nie wiem jak bardzo dałoby mi się ono we znaki gdybym miał przejechać np. 400km. Problem będę musiał jednak rozwiązać wyłacznie sam metodą prób i błędów.
Na początku tego tematu ktoś napisał, że
Cytat:
...t e wszystkie stare maszyny typu M-72, Iż 49 itp. były projektowane na pozycję "kuczną"

W tym momencie zdałem sobie sprawę, że zapominamy o istotnym szczególe. Te motocykle wcale nie były projektowane na pozycję "kuczną" tylko na normalną. To natomiast o czym zapominamy to fakt, że cała ich ergonomia była dostosowana do ludzi sprzed kilkudziesięciu lat a oni po prostu byli od nas niżsi i w ogóle trochę mniejsi i to nie tylko Anglicy - Niemcy i Amerkanie też. Będąc w londyńskim RAF Museum uderzyło mnie to, że odtworzone tam postacie ludzkie przy mnie wyglądały jak kurduple. Podobnie jak wielu z Was także mam 6' (180cm) wzrostu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz zał±czać plików na tym forum
Możesz ¶ci±gać zał±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12