Gdzie kupić Enfielda ? |
Autor |
WiadomoϾ |
ArturM
wierny klasyce
Do³¹czy³: 24 Lis 2009 Posty: 1431 Sk¹d: Sanok
|
Wys³any: 2009-11-27, 15:36
|
|
|
Generalnie ceny podobne do naszych ale wybór o wiele większy. Kilka godnych uwagi znalazłem i muszę to przemyśleć.
A co do importu z Indii to właśnie nad tym się zastanawiam ale ceny nowych w przeliczeniu są te same (sprawdź na stronie RE Indyjskiej). Myślę że z Indii to tylko bym sie zdecydował na zakup restaurowanego bo kusi mnie fakt posiadania RE z lat jego świetności.
Ale nad Niemcami pomyślę.Śledź temat i może się razem wybierzemy.
Artur |
_________________ Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek. |
|
|
|
|
Emergo
Francuz
Do³¹czy³: 19 Lut 2009 Posty: 384 Sk¹d: Okolice Poznan
|
Wys³any: 2009-11-28, 00:10
|
|
|
Artur, to fakt Jean Luc jest uzetnikow francuski forum Royal Enfield, http://www.royalenfieldlesite.com/
Tutaj, masz strone ne Enfielda z Indii. EXPORT CONNECTION. http://stores.shop.ebay.f...N__W0QQ_armrsZ1
Ta firma wysla kasdy motor na cale Europa. Znam 15 kolegow ktore kupili motor z ten firma, bez problemu, tylko korpus jest z tej epoki, silnik i skrynia biegow sa nowe. Pomoge ci jeseli trzeba! |
_________________ Emergo! |
|
|
|
|
ArturM
wierny klasyce
Do³¹czy³: 24 Lis 2009 Posty: 1431 Sk¹d: Sanok
|
Wys³any: 2009-11-28, 19:38
|
|
|
Z tego co rozumiem to motacykl rejesruje jako 40 letni i takie dostanę dokumenty, a silnik jako część wymienna jest nowy.
Zaczyna mnie to kusić.
Emergo a jak jakość tych restaurowanych RE? Wiesz coś na ten temat? |
_________________ Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek. |
|
|
|
|
Emergo
Francuz
Do³¹czy³: 19 Lut 2009 Posty: 384 Sk¹d: Okolice Poznan
|
Wys³any: 2009-11-29, 13:37
|
|
|
Rama, bak, etc ma wiecej niz 25 lat. tlok,wal, lozisko, cylinder, spreglo, skrina biegow, lancut, opony sa nowe.
Na cala Unia i wiele inne kraj, dokument rejestrajne naleze do rama (bo silnik moge byc remontowane). To nie snaczne ze Enfield 500 z lat 1966 jest prawidlowe...Bo w tedy, Enfield nie produkowalo 500...Tylko 350.
Ale to jest inna historia, Dlatczego tak? Bo jeseli pojazd ma wiecej niz 25 lat, moge go rejesrtrowac jak "zabytek" bez problemow z homologacja i inne p......ow!
Kompel ma swoj Enfielda z tego "Export Connexion juz od 3 lata, motor ma 17 000 km bez problemow. Jest okolo 20 motorze z tej firma, bez zaden problemow, kazdy jest bardzo zadowolone.
Nie zapomni o kosty transportu+ clo +/- 1 000 euros
Kolor jakich czes, czas realizacja zamowien = 3/4 misiace.
Gwarancja 6 misiace. |
_________________ Emergo! |
|
|
|
|
ArturM
wierny klasyce
Do³¹czy³: 24 Lis 2009 Posty: 1431 Sk¹d: Sanok
|
Wys³any: 2009-11-29, 18:03
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. O to mi właśnie chodziło.
A teraz myśl myśl myśl człowieku co zrobić. RE zamówiony z Indii? nowy RE kupiony w Polsce? RE z Niemiec?
Dzięki i pozdrawiam.
Decyzję i tak odkładam do stycznia, ale na dzień dzisiejszy na ok.95% powiększy się Wasze grono użytkowników RE. |
_________________ Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek. |
|
|
|
|
Royal [Usuniêty]
|
Wys³any: 2009-12-02, 18:12
|
|
|
To moze i ja dorzucÄ™ swoje 5gr. Moje doÅ›wiadczenia ze sprowadzaniem RE z Indii nie sÄ… z byt różowe i nigdy nie miaÅ‚ bym odwagi zamówić sobie moto u Hindusa w ciemno przez Internet. Przy okazji moich podróży do Azji sprowadziÅ‚em wraz z kolegami kilka RE z Indii i wiem ze po drodze można natrafić na wiele problemów. Dodam ze motocykle kupowaÅ‚em osobiÅ›cie. DziÄ™ki temu mogÅ‚em zweryfikować jakość już na miejscu. A uwierzcie byÅ‚o siÄ™ do czego przyczepiać i tylko dziÄ™ki temu ze byÅ‚em tam osobiÅ›cie uniknÄ…Å‚em niespodzianek. Do tego caÅ‚a logistyka transportu nie jest taka prosta. Moto sa wysyÅ‚ane w skrzyni na pociÄ…g do portu dalej statkiem do Hamburga gdzie sa przepakowywane na tira który to dowozi nasze cacuszko do PL. OczywiÅ›cie każda przesiadka naszego RE kosztuje i to sporo. NajwiÄ™cej kradnÄ… w Hamburgu do nawet kilku set euro ( rożnie bywa). Kolejna rzeczÄ… której nie da siÄ™ przewidzieć to czas transportu. Mój rekord to 9 miesiÄ™cy oczekiwania od dnia wysÅ‚ania z Indii. Raz udaÅ‚o siÄ™ odebrać moto już po 45 dniach , Å›rednio trwa to ok. 3-4 mieÅ› . Potem zaczyna siÄ™ walka z naszym urzÄ™dem celnym , kosztowna papirologia, opÅ‚aty cÅ‚o od caÅ‚ej wartoÅ›ci transportu wraz z kosztami przesyÅ‚ki, dokumenty sad, podatek Vat itp… Do tego hindusi nie znaja naszych realiów co do rejestracji pojazdów i trzeba z nimi „walczyć” o potrzebne do tego dokumenty bo po powrocie do Polski można zapomnieć o jakiejkolwiek formie kontaktu nie wspominajÄ…c o gwarancji. Każdy z nas pewnie już doÅ›wiadczyÅ‚ na wÅ‚asnej skórze jakie problemy stwarzajÄ… nasze urzÄ™dasy jak zabraknie choćby przecinka czy jednej literki nie wspominajÄ…c o braku jakiegoÅ› dokumentu. Po podliczeniu wszystkich kosztów to zaczyna być droga impreza. WiÄ™c na pewno nie jest to takie różowe jak siÄ™ wydaje. Jak dla mnie jak sprowadzać z Indii to tylko osobiÅ›cie przy okazji spÄ™dzajÄ…c niezapomniane chwile w krajach orientu czekajÄ…c na realizacje zamówienia. Ale jest warto cieszyć siÄ™ potem żółtymi blachami rej. i dosiadać klasyka do którego bez problemu można zdobyć części zamienne. Bezcenne a za resztÄ™ zapÅ‚acisz kartÄ… …….. a i jest co wspominac z podrózy |
|
|
|
|
Emergo
Francuz
Do³¹czy³: 19 Lut 2009 Posty: 384 Sk¹d: Okolice Poznan
|
Wys³any: 2009-12-02, 19:41
|
|
|
Tak Royal, masz racja, kupic w Indie to nie jest jak na rogu ulica...
Do Export Connection, francuzci sa tam cale csasz...
Dlatego do Hamburgu?!? ja do Gdanska z 50 dollarow wiencej.
Kiedy ruszamy tam Royal?
A poza tym, jest wielu uzywane Enfielda na cale Europa, bez problemow z dokumentamy i czakania, to tez moze fraida dla niektory!!!
Jeden link w Francja:
http://www.leboncoin.fr/l...=s&th=1&w=3&o=1
Jeseli potrzebujez pomoc : j.hosteing@yahoo.fr |
_________________ Emergo! |
|
|
|
|
Royal [Usuniêty]
|
Wys³any: 2009-12-02, 23:08
|
|
|
Do Hamburga najczęściej szybciej docierajÄ… no i częściej kursujÄ… a ja chce być przy pakowaniu i wysyÅ‚ce by dopilnować formalnoÅ›ci i caÅ‚ej papierologi. Ale jak akurat jest statek do Gdyni to nie jest zÅ‚y pomysÅ‚. Export Connection znam osobiÅ›cie i wiem ze chÅ‚opaki lubiÄ… czasem skÅ‚adać RE z nie oryginalnych zÅ‚ej jakoÅ›ci części nie mówiÄ…c o jakoÅ›ci lakieru itp. Dlatego trzeba być na miejscu i samemu wszystko dopilnować. LepszÄ… jakość oferuje Sali Singh ale jest znacznie droższy i ma dużo zamówieÅ„. PoznaÅ‚em już trochÄ™ tamte realia i caÅ‚y ten hinduski „Å›mietnik” (który mi siÄ™ z reszta podoba) i wiem już z kim i co zaÅ‚atwić aby byÅ‚o cacy. Mam nawet swoiego sprawdzonego mechanika do którego mam duże zaufanie jak na Hindusa którym to na ogół nie wieże bo kantujÄ… jak mogÄ…. Dlatego nie wieże w interesy z nimi na odlegÅ‚ość jak im siÄ™ na rÄ™ce nie patrzy.
Obecnie jestem w trakcie planowania podróży Wietnam,kambodza,Laos,Tajlandia i jak się uda Birma. Oczywiście na RE . Być może ściągnę kolejne motocykle albo skutery w zależności od tego na co znajdę chętnych by się choć w części zwróciły koszty podróży. Planuje wyjazd na początku 2010
P.S. Papiery można tam załatwić takie ze nie ma najmniejszego problemu z rejestracja w realiach Polskich ale trzeba tego dopilnować i jak wspomniałem wcześniej być przy wysyłce |
|
|
|
|
fdx
Do³¹czy³: 02 Mar 2009 Posty: 174 Sk¹d: Cork
|
Wys³any: 2009-12-03, 12:57
|
|
|
A z vat-em nie jest tak ze bedac wlascicielem przez wiecej niz 6 miesiecy to sie go nie placi? cos takiego gdzies slyszalem ale nie jestem pewien...
Sprawe z papierami moznaby tez zalatwic w UK czy Irlandii. Tam procedury rejestracji sa znacznie uproszczone i indyjskie papiery znacznie lepiej rozpoznawalne (szczegolnie w UK). Odpada tez tlumaczenie dokumentow (jesli indyjskie beda po angielsku z czym nie powinno byc klopotu).
Trzeba tylko miec ichni numer identyfikacyjny (jak u nas nip i pesel).
Co do motocykli z Indii to wartoby by bylo sprowadzic Rajdoot 175 - robiony na licencji naszej rodzimej SHL (i kropka w kropke do niej podobny). tylko nie wiem teraz jak z rejestracja dwusowa przez te wszystkie smiechu warte unijne normy spalin. Z drugiej strony bylaby to niezla ciekawostka dla tych ktorzy SHL-ka kiedys jezdzili. |
_________________ Bullet - positive vibrations... |
|
|
|
|
Royal [Usuniêty]
|
Wys³any: 2009-12-03, 22:05
|
|
|
fdx napisa³/a: | A z vat-em nie jest tak ze bedac wlascicielem przez wiecej niz 6 miesiecy to sie go nie placi? |
Chodzi ci pewnie o mienie przesiedleńcze. To raczej nie przejdzie chyba zebym tam naprawde mieszkał ale to i tak 1 sztuka rocznie więc patent odpada.Bo w innym przypadku Vat płaci sie od całej wartości transportu (motocykl+transport z dodatkowymi opłatami).
Co do tłumaczeń to dokumenty mozna zrobic po angielsku ( jedyna słuszna droga) ale i tak trzeba tłumaczyć pieczątki z Hinduskiego. |
|
|
|
|
Emergo
Francuz
Do³¹czy³: 19 Lut 2009 Posty: 384 Sk¹d: Okolice Poznan
|
Wys³any: 2009-12-06, 17:06
|
|
|
Planuje wyjazd troche poznie druga polowe 2010. Do stanu Gujarat. |
_________________ Emergo! |
|
|
|
|
Royal [Usuniêty]
|
Wys³any: 2009-12-06, 18:48
|
|
|
INDIE rules |
|
|
|
|
ArturM
wierny klasyce
Do³¹czy³: 24 Lis 2009 Posty: 1431 Sk¹d: Sanok
|
Wys³any: 2009-12-18, 08:21
|
|
|
Witam Wszystkich,
Odpowiadam na moje pytanie gdzie kupić RE.
W Vispolu oczywiście. !!!!!!!!!!
I stało się. Wpłaciłem zaliczkę na RE De Lux bordowo/chromowy. Odbieram u Pana Tomasza w Zamościu.
Sprowadzanie w dobrym stanie z Niemiec + koszty wyjazdu + koszty rejestracyjne = prawie kosztom zakupu nowego. A ja nie mam czasu na wyjazdy do Niemiec i ochoty przebijania się prawie 650km przez "nasze drogi" do samej granicy. W Polsce RE używanych jak na lekarstwo ale co się dziwić skoro to motocykl dla "WYBRAŃCÓW"
Pozdrawiam i obiecuje fotki
Artur |
_________________ Wiele lat temu, moja wtedy 6-cio letnia córka, po odwiedzinach w garażu zapytała: Tata - po co Ci tyle motorów jak masz jeden tyłek. |
|
|
|
|
Lamer
Do³¹czy³: 27 Sty 2009 Posty: 353 Sk¹d: WrocÅ‚aw- Kotowice
|
Wys³any: 2009-12-19, 16:49
|
|
|
HALO......
...no to super !!!!!...mam nadziej ze do zobaczenia.......
Daniel |
|
|
|
|
Royal [Usuniêty]
|
Wys³any: 2009-12-19, 18:02
|
|
|
Witam.
W w lutym wybieram się do w podróż do Indii. W drodze powrotnej mam zamiar wysłać drogą morska RE diesel dla siebie oraz RE 500cc klasyczne odrestaurowane z lat 60 na sprzedaż co by zwrócić choć część kosztów wyjazdu. Mam sprawdzone miejsce w New Delhi które specjalizuje jest w odrestaurowywaniu Royali. Uważam ze maja najlepsza jakość na tamtejszym rynku. Brałem od u nich kilka RE między innymi ten na którym jeżdżę oraz kilka sztuk dla kumpli jak i na sprzedaż. Mam już doświadczenie związana z formalnościami związanymi ze sprowadzeniem jak i późniejszą rejestracja na pojazd zabytkowy.
Cena w Polsce gotowego do rejestracji RE już po wszystkich opłatach to ok.15 tyś zł.
Jeśli ktoś jest zainteresowany i chce jeździć prawdziwym klasykiem to proszę info na pw.
Motocykle sÄ… robione na zamówienie wiÄ™c istnieje dowolność wyboru wedÅ‚ug gustu kupujÄ…cego (malowanie, pojemność silnika, rodzaj siedzeÅ„, może być trial, cafe racer, z wózkiem bez kto co lubi….)
Motocykle powinny być w Polsce na początku kwietnia ale może uda się ze będą wcześniej.
Bardziej wyczerpujących informacji udzielę zainteresowanym po kontakcie telefonicznym. Mój nr 502098955 proszę dzwonic od 12-24 |
|
|
|
|
|