Royal-Enfield Strona G³ówna Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  czatCzat
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
Bullet 350 vs 500
Autor WiadomoϾ
Shelton
[Usuniêty]

Wys³any: 2011-04-10, 19:33   

Jeśli drgania są uciążliwe, to może być coś na rzeczy. Ja osobiście nie widzę w tym żadnego problemu. Mówiąc krótko przeciwwagi wału są tak ciężkie, że ten silnik naprawdę kulturalnie oddaje moc. Jak ktoś jeździł wyczynowym 4taktem firmy KTM, wie o czym mówię.
 
 
tarnand
[Usuniêty]

Wys³any: 2011-04-10, 19:55   

Wspominałem Gulusowi, że wkrótce wrzucę na grupowe FB następny filmik. Ten wyszedł trochę inaczej niż planowałem bo kamerę przyczepiłem do ubrania i nie za bardzo mogłem kontorlować co się nagrywa. Nazywa się to 'brakiem doświadczenia'. Tak więc dobrze wyszły tylko "Dziury w Jezdni". Następny będzie lepszy.
Ostatnio zmieniony przez tarnand 2011-04-10, 19:59, w ca³oœci zmieniany 1 raz  
 
 
szprycha 


Do³¹czy³a: 23 Mar 2011
Posty: 138
Sk¹d: Gliwice
Wys³any: 2011-04-10, 20:03   

ArturM napisa³/a:
"jak zaczyna mrowić po jajkach to zmień bieg".

Sorki Szprycha ale nie wiem jak to będzie po "waszemu" :mrgreen:



mniejsza o to jak to "po naszemu", ale chyba nie byłoby co narzekać , natomiast mina chyba taka :shock:
_________________
szprycha
 
 
Jacek Lazarewicz 


Do³¹czy³: 07 Lip 2006
Posty: 2960
Sk¹d: Pruchna
Wys³any: 2011-04-10, 20:25   

A na wolnych obrotach stoi spokojnie, bez drgań czy ma "Parkinsona"?
 
 
tarnand
[Usuniêty]

Wys³any: 2011-04-10, 21:31   

Na bardzo wolnych żadnych drgań i wręcz pomimo krótkiego tłumika prawie go nie słuchać - należy to rozumieć względnie. Z takimi niskimi obrotami nie da się jednak jeździć bo zbyt często gaśnie na skrzyżowaniach. Obroty więc należy odrobinę podnieść i wtedy zaczyna drgać przednie koło. Drgania koła ustają, gdy wcisnę przedni hamulec. Ogólnie jednak parkinsona nie dostaje. Gdy mu jednak dalej odrobinę podnieść obroty to przednie koło przestaje drgać nawet bez hamulca. Może zrobię jakiś krótki filmik.
 
 
tarnand
[Usuniêty]

Wys³any: 2011-04-10, 22:23   

Cytat:
"jak zaczyna mrowić po jajkach to zmień bieg".

Wziąłem sobie Artur to do serca. Zrobiłem jednak małą przejażdżkę i tym razem patrzyłem na prędkość. Na 5-ce do 40mph (64km/h) nie ma żadnych drgań o których pisałem. jednak gdy tą prędkość przekroczę to drgania zaczynają być odczuwalne na siodełku. Chciałbym by nie były one odczuwalne przy 55mph (~90 km/h), z tym, że nie ma specjalnego znaczenia czy jadę 45mph czy 55. Drgania raczej nie wzrastają. Na większych prędkościach nie chcę go raczej męczyć bo jak wspominałem jest znowu na "kolejnym dotarciu" a by móc jechać z prędkościami większymi muszę wyjechać na autostradę. Wtedy jednak musiałbym jechać z taką prędkością trochę dłużej niż 'przez chwilę'.
 
 
gulust 

Do³¹czy³: 28 Sty 2007
Posty: 769
Sk¹d: Uć
Wys³any: 2011-04-11, 06:26   

taki już urok singla :-P
 
 
tarnand
[Usuniêty]

Wys³any: 2011-04-11, 17:38   

Gulust,
Zapomiałem dodać, że dalej jeżdżę na zębatce 17-ce. Mam zamiar ja wymienić na 19-kę tyle że aby to zrobić muszę również zmienić biegi z lewej na prawą bo inaczej sie nie zmieści. Wtedy jednak prędkości na każdym biegu podniosą się o 10%, tzn. tak się spodziewam. Zapas mocy wydaje sie byc tak duży, że wiekszego przełożenia nie spodziewam się odczuwać przy przyspieszeniach. Teraz powiedziałbym nawet, że biegi wydaja mi się być za 'krótkie'. Jeżdżąc po mieście między światłami muszę używać conajmniej 4 biegów a nie rzadko i 5. Dlatego wcale bym się nie zdziwił, że po wymianie na 19 mogę dojść do wniosku, że jeszcze lepsza byłaby 20-ka. W tej chwili byłyby to jednak spekulacje a czytałem gdzieś, że 19-ka sprawuje sie bardzo dobrze.
 
 
Emergo 
Francuz

Do³¹czy³: 19 Lut 2009
Posty: 384
Sk¹d: Okolice Poznan
Wys³any: 2011-04-12, 00:52   

Jezeli mozesz jechac za tirami na normalne droga, to juz jest ok. Wtede sluchaj twoj silnik...
Potem, potem, potem...lepiej miec kolo prostowane, ogladac lozysko (od kolo) regolowac zaplon, ewentualne gaznik 30 mm (Mukini definitiwne lepiej niz Amal), juz masz inne motor!.
Albo, zebatki po wyzej 19 i gaznik 32 mm...I co do zawory???
Pamitaj Tarnand, najpierw, mysl o kolo do kladnie jeden slad, i regulacja silnik.
( first to have your wheels straits(+ goods bearings), second good carburation/ ;-)
_________________
Emergo!
 
 
tarnand
[Usuniêty]

Wys³any: 2011-04-12, 03:05   

Emergo,
Kół jak dotąd nie regulowałem. Jest tak jak wyszło, domyślam się, z fabryki. Na krzywkach (cams) do regulownia kół są paint marks i pins na piastach znajdują się w dokładnie w tych pozycjach. Nie sądzę żeby poprzedni własciciel robił takie paint marks więc to jest raczej jeszcze z fabryki.

Gaźnik wymieniłem na Amala z uwagi na to, że wymieniałem wydech. Teraz mogę bardziej przyspieszyć ale muszę przyznać, że na Micarbie silnik zapalał mi bardzo ładnie i obroty nie wzrastały w miarę jak silnik się rozgrzewał. Może to jednak sprawa regulacji???

Zawory, gÅ‚owicÄ™, tÅ‚ok i pierscienie obejżę pewnie jutro. Dużo roboty z tym nie ma a ponieważ robiÅ‚em to już niejednokrotnie wiÄ™c nabraÅ‚em doswiadczenia. Teraz do zdejmowania gÅ‚owicy nie bÄ™dÄ™ nawet zdejmowaÅ‚ rury wydechowej. Przy poprzednim zdejmowaniu gÅ‚owicy koÅ„ce szpilek trzymajÄ…cych gÅ‚owicÄ™ zeszlifowaÅ‚em tak, że mogÄ™ je teraz wykrÄ™cić kluczem 3/8". Hitchcock za komplet takich szpilek chce £20!!! Mnie to kosztowaÅ‚o 15 minut pracy na zwykÅ‚ej szlifierce.

Zapłon bardzo dokładnie wyznaczyłem gdy poprzednio miałem zdjętą głowicę. Jest bardziej przyspieszony niż miałem wcześniej ale nigdy nie słyszałem żadnego pinging. Spróbuję go więc trochę opóźnić. Najpierw jednak zaznaczę sobie pozycje w jakiej obecnie jest by potem ewentualnie do niej wrócić.

Dzięki,
AT
 
 
Emergo 
Francuz

Do³¹czy³: 19 Lut 2009
Posty: 384
Sk¹d: Okolice Poznan
Wys³any: 2011-04-12, 18:59   

[quote="tarnand"]Emergo,
Kół jak dotąd nie regulowałem. Jest tak jak wyszło, domyślam się, z fabryki. Na krzywkach (cams) do regulownia kół są paint marks i pins na piastach znajdują się w dokładnie w tych pozycjach. Nie sądzę żeby poprzedni własciciel robił takie paint marks więc to jest raczej jeszcze z fabryki.

No wlasnie...Co z fabryki czasami... :->

Gaźnik wymieniłem na Amala z uwagi na to, że wymieniałem wydech. Teraz mogę bardziej przyspieszyć ale muszę przyznać, że na Micarbie silnik zapalał mi bardzo ładnie i obroty nie wzrastały w miarę jak silnik się rozgrzewał. Może to jednak sprawa regulacji???

Po prostu Amal jest do niczego...Wiem bo mam!!! :lol: Na prawda, kiepski zrobione tego Amal.

Zawory, gÅ‚owicÄ™, tÅ‚ok i pierscienie obejżę pewnie jutro. Dużo roboty z tym nie ma a ponieważ robiÅ‚em to już niejednokrotnie wiÄ™c nabraÅ‚em doswiadczenia. Teraz do zdejmowania gÅ‚owicy nie bÄ™dÄ™ nawet zdejmowaÅ‚ rury wydechowej. Przy poprzednim zdejmowaniu gÅ‚owicy koÅ„ce szpilek trzymajÄ…cych gÅ‚owicÄ™ zeszlifowaÅ‚em tak, że mogÄ™ je teraz wykrÄ™cić kluczem 3/8". Hitchcock za komplet takich szpilek chce £20!!! Mnie to kosztowaÅ‚o 15 minut pracy na zwykÅ‚ej szlifierce.

Zapłon bardzo dokładnie wyznaczyłem gdy poprzednio miałem zdjętą głowicę. Jest bardziej przyspieszony niż miałem wcześniej ale nigdy nie słyszałem żadnego pinging. Spróbuję go więc trochę opóźnić. Najpierw jednak zaznaczę sobie pozycje w jakiej obecnie jest by potem ewentualnie do niej wrócić.

Dzięki,

Chialem mowic o podstawowe regulacji, bo jednak jak sa ustawione jak trzeba, moc masz na max. Czasami, ludzi chca wience ale zapomniala od podstaw... ;-) [/b]
_________________
Emergo!
 
 
tarnand
[Usuniêty]

Wys³any: 2011-04-12, 19:49   

Cytat:
Po prostu Amal jest do niczego...Wiem bo mam!!! :lol: Na prawda, kiepski zrobione tego Amal.


Kurde, to jak to w końcu jest? W zeszłym roku myślałem o wymianie gaźnika na Mikuni. Na forum wiele osób jednak twierdziło, że właśnie nic innego tylko Amal. Osoby te miały przecież jakieś porównanie* i ich doświadczania przecież nie wzięły się z próżni.

AT

* Może akurat nie chodziło o Mikuni bo z tego co mogłem się zorientować to nikt z Forum na Mikuni nie jeździ.
 
 
ZWOLIN 


Do³¹czy³: 11 Lut 2007
Posty: 349
Sk¹d: kraÅ›nik
Wys³any: 2011-04-12, 20:04   

tylko chyba ja mam taki gaźnik
http://www.royal-enfield....er=asc&start=15
jeżeli o taki tobie chodzi
 
 
tarnand
[Usuniêty]

Wys³any: 2011-04-12, 20:15   

Nie jestem w stanie powiedzieć bo do zastanawiania się nad takimi szczegółami jak model w końcu nigdy nie doszło. Po prostu rzuciłem hasło Mikuni bo słyszałem że to dobre gaźniki. Pod wpływem doświadczeń innych zdecydowałem się na Amala i o Mikuni już nie myślałem. Emergo mógł mieć swoje niezbyt dobre doświadczenia z Amalem ale w końcu wiele osób na Amalach jeździ a to nie bierze się z nikąd.
 
 
Jacek Lazarewicz 


Do³¹czy³: 07 Lip 2006
Posty: 2960
Sk¹d: Pruchna
Wys³any: 2011-04-12, 20:39   

Ja jeżdżę na Amalu. It`s good!
 
 
Wyœwietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytañ do SQL: 9