Royal-Enfield Strona Gwna Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UytkownicyUytkownicy  GrupyGrupy  czatCzat
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastpny temat
Odpalanie
Autor Wiadomo
BRYSYJA 
MACHISMO A 350

Doczy: 14 Pa 2011
Posty: 198
Skd: Urzędów
Wysany: 2013-03-28, 21:18   

glowica nieco inna z wyglądu. ale nie o to chodzi. wasze gazniki " produkują zbyt bogatą mieszanke" przy wlączonym ssaniu. uklad ssania to odrębny element gaznika ( mimo ze jest w jednym korpusie ) gdy jest wyłączone nie spelnia zadnej funkcji. sluzy do wzbogacenia mieszanki koniecznej do uruchomienia zimnego silnika, moje zdanie jest takie ze jezeli zimny silnik odpala bez ssania to jest zle wyregulowany.
Ostatnio zmieniony przez BRYSYJA 2013-03-28, 21:30, w caoci zmieniany 1 raz  
 
 
Jacek Lazarewicz 


Doczy: 07 Lip 2006
Posty: 2964
Skd: Pruchna
Wysany: 2013-03-28, 21:22   

Typowo bez ssania nie odpalał. Należało je użyć do zassania wzbogaconej mieszanki, ale odpalać bez ssania. Na ssaniu zalewa świecę. Może coś spieprzyli w kopiowaniu Mikuni na Mikarba.
 
 
BRYSYJA 
MACHISMO A 350

Doczy: 14 Pa 2011
Posty: 198
Skd: Urzędów
Wysany: 2013-03-28, 21:25   

no wlasnie o tym mowie. zalewa swiece bo za bogata mieszanka ( za bogata znaczy ze w stosunku do zassanego powietrza jest za duzo paliwa ) moze wystarczy pobawic sie ze zastosowaniem odpowiedniej dyszy ssania ??? :-P
 
 
Jacek Lazarewicz 


Doczy: 07 Lip 2006
Posty: 2964
Skd: Pruchna
Wysany: 2013-03-28, 21:49   

Może, ale po co skoro wszyscy już się tak nauczyli :-P
 
 
BRYSYJA 
MACHISMO A 350

Doczy: 14 Pa 2011
Posty: 198
Skd: Urzędów
Wysany: 2013-03-28, 22:01   

:-/ zle i dobre to nauczenie sie. ale niech kazdy robi jak mu sie podoba. najgorsze jest to ze pozniej wynika opinia o tych motocyklach. ...ze zalewa, ... ze nie chce palic, itd.
 
 
tarnand
[Usunity]

Wysany: 2013-03-29, 02:09   

Logika jak również i moje własne doświadczenia przemawiają za tym co pisze Piotrek. Pamiętam, że na Micarbie robiłem to samo co opisuje Jacek, tzn włączałem ssanie i dwa kopniaki bez iskry. Przy wciśniętym ssaniu za cholerę nie chciał zapalić. Potem to ssanie wyłączałem i motocykl odpalał. Miałem jednak cały czas problem czarnej świecy. Inna sprawa to taka, że igłę miałem maksymalnie podniesioną (a więc więcej paliwa) bo jak ją opuściłem o jedno nacięcie to silnik chodził i zapalał już gorzej. Gdy igła opuszczona była jeszcze niżej z zapalaniem były problemy. Jeździłem więc na maksymalnie podniesionej igle. Gdy gaźnik zmieniłem na Amala to silnik zaczał zachowywać się prawidłowo. Zimny bez ssania nie zapali, no chyba że jest bardzo gorąco i jeszcze dodatkowo przytopię pływak. Na gorącym natomiast muszę mu minimalnie podnieść przepustnicę. To także jest prawidłowe bo piszą o tym nawet w instrukcji do gaźnika. Wracając do stwierdzenia na początku; nie mogę się z Piotrkiem nie zgodzić.

P.S. Piotrku, wracając do naszych dywagacji na temat "calowe vs metryczne" na mojej stronce dałem link do PDFa z tabelą przeliczeniową. Oczywiście, można wziąść kalkulator i sobie to przeliczyć samemu ale tabela ta wisi u mnie w garażu i nieraz z niej korzystałem - jest to po prostu szybsze niż wyliczanie i na pewno nie popełni się błędu. Dodatkowo, tylko niektóre kalkulatory podają wyniki w formie ułamków zwykłych.
 
 
Tomek śląsk
[Usunity]

Wysany: 2013-03-29, 09:52   

BRYSYJA napisa/a:
no wlasnie o tym mowie. zalewa swiece bo za bogata mieszanka ( za bogata znaczy ze w stosunku do zassanego powietrza jest za duzo paliwa ) moze wystarczy pobawic sie ze zastosowaniem odpowiedniej dyszy ssania ??? :-P

Gdzie się znajduje dysza ssania ? Wiem gdzie jest wolnych i główna, albo jak się nazywa po angielsku dysza ssania :?:
 
 
eric20 
Łukasz

Doczy: 29 Lis 2012
Posty: 78
Skd: Poznań
Wysany: 2013-03-29, 10:02   

Ja z mojego doświadczenia piszę jak było i problem leży po stronie pływaka + dokładność wykonania gaźnika.
Na tą chwilę rozkręcam silnik w mak po tym jak na "panewkach" dźwigienek zaworowych
były zabrudzenia i lekko zapchane kanały przez co też przytarły się.
Na tą chwilę głowica jest u szlifierza który poprawia mi kanały dolotu i wylotu z głowicy.
Może jakieś cenne uwagi jak już rozkręcę silnik ??

Ogólnie do wszystkich wypowiedzi motorek jest z charakterem i każdy przypadek może być inny, ale fajnie usłyszeć wasze opinie
_________________
Royal Enfield Bullet 350cm
 
 
BRYSYJA 
MACHISMO A 350

Doczy: 14 Pa 2011
Posty: 198
Skd: Urzędów
Wysany: 2013-03-29, 12:17   

nie wiem jak na jezyk angielski sie sie to tlumaczy. ale jezeli juz tlumaczyc to raczej pojecie " dysza rozruchowa " w Micarb' ach nie ma w ukladzie ssania dyszy, z tąd wlasnie problemy z zalewaniem silnika. wystaje tylko rurka o srednicy wewnetrznej okolo 2 mm. 2 mm to o wiele za duzo. gdyby tą rurke zakonczyc w jakis sposob nakladka z kalibrowanym otworem np. 0,35 mm , silnik pracowal by na ssaniu rowno, nieco szybciej niz obroty biegu jałowego. :-> :-> :->
 
 
Dawid2108
[Usunity]

Wysany: 2013-03-29, 12:38   

W technice odpalania potwierdzam metodę Jacka - dokładnie nikt nie wie dlaczego ale działa. W mikcarbie moim zdaniem dziwnie jest rozwiązane samo ssanie. Tak jak BRYSYJA pisze - jest to prymitywna rurka-tłoczek z uszczelnieniem a cały układ działa w systemie włącz/wyłącz bez możliwości położenia pośredniego. Chiczkok zrobił KIT którym niby da sie zniwelowac tą niedoskonałość - (zmodyfikowany tłoczek z linką i manetką jak w Amalu) dzięki któremu można ustawić położenia pośrednie tłoczka i powiedzmy pogrzać motor na ssaniu. Nie do końca wierzę że to może działać. U mnie kolor świecy kawa z mlekiem po przejechaniu ok 30 kilometrów więc mieszanka OK, zapalam tak jak napisałem techniką Jacka, a mimo to wystarczy dotknąć dźwigni ssania na właczonym silniku (zimnym albo ciepłym) i silnik zalewa. Pamietajmy że jakość tych gaźników jest nierówna - jeden będzie palił tak inny inaczej trzeci wcale. U mnie gaźnik zaczął mnie słuchac dopiero jak pozakładałem nowe uszczelnienia - w tym o-ring pod dźwignią ssania właśnie. Pozytywnie (nie wiem do końca dlaczego) na zapalanie wpłynęło tez wywalenie PAV.
 
 
eric20 
Łukasz

Doczy: 29 Lis 2012
Posty: 78
Skd: Poznań
Wysany: 2013-04-09, 09:16   

Dawid2108, PAV czyli dopalanie spalin, jeżeli motor nie odpalił a mieszanka poszła w wydech niespalona została z powrotem zassana wraz z mieszanką z gaźnika w skutek czego silnik został zalany.
Chyba że dopalanie spalin załącza się po rozgrzaniu silnika.
_________________
Royal Enfield Bullet 350cm
 
 
Dawid2108
[Usunity]

Wysany: 2013-04-13, 21:57   

Wyprułem chwasta - jestem może mniej eko ale śpię spokojniej.
A PAV z tego co się orientuję podaje (a nie zasysa) dodatkowe powietrze do kolanka za pomoca pompki sterowanej podcisnieniem z króćca ssącego. Zwiększona zawartość tlenu powoduje dopalenie niespalonego paliwa w kolanku. Działa to odwrotnie niż EGR w samochodach gdzie spaliny częściowo wracają kolektorem ssacym do komory spalania i są dopalane jeszcze raz z mieszanką. W moim moto prawdopodobnie była nieszczelność na rurce podciśnieniowej (króciec-pompka)i do króćca (a więc i gaźnika) szło lewe powietrze. Teraz w otworek w króćcu mam wbity nit, a kolanko zaślepione nakrętką od Chiczkoka i działa - odpala za każdym razem tak samo i wolne obroty już nie falują. Pozdrawiam!
 
 
eric20 
Łukasz

Doczy: 29 Lis 2012
Posty: 78
Skd: Poznań
Wysany: 2013-04-14, 18:26   

Dawid2108, ja właśnie sugerowałem się zaworem EGR zwanym recyrkulatorem spalin i myślałem że zasada jest podobna, z tego co piszesz to nie.
_________________
Royal Enfield Bullet 350cm
 
 
Dawid2108
[Usunity]

Wysany: 2013-04-14, 19:01   

eric w 350cm czyli w Twoim silniku tego ustrojstwa nie zamontowali - masz z głowy, a i kolanko ładniejsze bo bez tego wlotu PAV.
A tak na marginesie to Royal z tym rozwiązaniem nie jest odosobnionym przypadkiem, kolega który zna się na rzeczy twierdził że stara Japonia (powiecmy lata 80-te) już też to stosowała.
Pozdrawiam!
 
 
fdx 


Doczy: 02 Mar 2009
Posty: 174
Skd: Cork
Wysany: 2013-04-15, 08:02   

A sa jakies sztuczki na odpalanie bez amperomierza?
_________________
Bullet - positive vibrations...
 
 
Wywietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie moesz pisa nowych tematw
Nie moesz odpowiada w tematach
Nie moesz zmienia swoich postw
Nie moesz usuwa swoich postw
Nie moesz gosowa w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapyta do SQL: 10