Przesunity przez: Jacek Lazarewicz 2016-01-13, 20:57 |
odpalenie RE Efi z kopa |
Autor |
Wiadomo |
mariusz650
mariusz650
Doczy: 20 Lut 2011 Posty: 350 Skd: Chojnice
|
Wysany: 2012-04-06, 08:43 odpalenie RE Efi z kopa
|
|
|
Witam i tak jak w temacie mam pytanko, czy ktoś z państwa mógłby szczegółowo opisać odpalenie Efika z kopa , bo mi to ni czorta nie wychodzi.
Z góry dziękuję. |
|
|
|
|
bon-wojtek
Boytek
Doczy: 12 Kwi 2011 Posty: 256 Skd: Biała Podlaska
|
Wysany: 2012-04-06, 09:41
|
|
|
Procedury na odpalanie z kopa gaźnikowców już widziałem (w kilku wariantach), ale jak to jest przy EFI nie wiem.
Pewnie masz Mariusz650 szansę by być ich twórcą
Powodzenia. |
_________________ Sursum corda ! |
|
|
|
|
gulust
Doczy: 28 Sty 2007 Posty: 769 Skd: Uć
|
Wysany: 2012-04-06, 19:18
|
|
|
przede wszystkim trzeba pamiętać o wciśnięciu hamulca !
ogólnie kick-starter jest tylko pomocniczo w EFIku (tak jak elekrto-... w Electrze)
EFI odpalałem tylko 3razy, więc nie mam większego doświadczenia |
|
|
|
|
mariusz650
mariusz650
Doczy: 20 Lut 2011 Posty: 350 Skd: Chojnice
|
Wysany: 2012-04-06, 19:49
|
|
|
gulust mówisz poważnie z tym hamulcem? |
|
|
|
|
TomekJ
Doczy: 17 Mar 2011 Posty: 55 Skd: Dębica
|
Wysany: 2012-04-06, 23:36
|
|
|
zatem tak, stajemy okrakiem nad bestią, włączamy zapłon i kopiemy...ma gadać :) |
|
|
|
|
mariusz650
mariusz650
Doczy: 20 Lut 2011 Posty: 350 Skd: Chojnice
|
Wysany: 2012-04-07, 00:05
|
|
|
Tak ma , ale nie chce |
|
|
|
|
mariusz650
mariusz650
Doczy: 20 Lut 2011 Posty: 350 Skd: Chojnice
|
Wysany: 2012-04-07, 00:06
|
|
|
Może on też potrzebuje jakiejś procedury podobnie jak gaźnikowce. |
|
|
|
|
gulust
Doczy: 28 Sty 2007 Posty: 769 Skd: Uć
|
Wysany: 2012-04-07, 07:50
|
|
|
mariusz650 napisa/a: | gulust mówisz poważnie z tym hamulcem? |
egzemplarz testowy w Józefowie tak miał - poznałem tylko ten ... |
|
|
|
|
Jacek Lazarewicz
Doczy: 07 Lip 2006 Posty: 2959 Skd: Pruchna
|
|
|
|
|
Mirek
Doczy: 24 Gru 2010 Posty: 222 Skd: Gliwice
|
Wysany: 2012-04-07, 10:36
|
|
|
Wiec jako spec w temacie zaprawde powiadam heheh ja mojego palę tylko z buta jak wiecie (jeśli czytacie moje posty) pare razy miałem awarie rozrusznika i odlaczylem go w diably teraz tylko opcja bucik jak prawdziwy rocker . Ale boje sie ze niebardzo jest co tłumaczyć bo tam tak naprawdę niema żadnej ukrytej opcji przekrecam klucz wlanczam zasilanie żadnego hamluca nie trzymam silny but i royal ryczy pamiętaj jednak ze to 500 ccm i monocylinder kopać trzeba mocno uważać bo jak odda to masz po kolanie |
|
|
|
|
Jeeper
Doczy: 13 Mar 2007 Posty: 831 Skd: Radom
|
Wysany: 2012-04-21, 18:20
|
|
|
dzisiaj kickałem efika, sama przyjemność, jeden spokojny kop i gada od razu, żadnych czarów z hamulcem. Ale WAŻNE - kopiemy na centralnej podstawce nie na bocznej-otwarta boczna ma wyłącznik zapłonu. w ogóle efik jest fajny |
|
|
|
|
mariusz650
mariusz650
Doczy: 20 Lut 2011 Posty: 350 Skd: Chojnice
|
Wysany: 2012-04-21, 20:06
|
|
|
Witam , a mnie dzisiaj siadł aku i zmuszony byłem zapalić go z kopa i powiem tak ni czorta, ale tydzień temu zapalił od pierwszego , Mirek wspomina coś o odbiciu , nigdy tego mój nie zrobił, nie wiem co robię źle , ale jest to irytujące , delikatnie mówiąc. |
|
|
|
|
Jeeper
Doczy: 13 Mar 2007 Posty: 831 Skd: Radom
|
Wysany: 2012-04-21, 20:49
|
|
|
Padnięty akumulator w Enfieldzie znaczy że jesteś w dupie.Nie jestem mechaniczno-elektryczny ale z autopsji wiem , że aku w enfieldzie musi mieć prąd. Inaczej kupa czyli gówno z jazdy. Stoi to w sprzeczności z tezą że Enfield jest motocyklem prostym i łatwym w obsłudze i użytkowaniu.Moje leciwe Yamahy SR500 i XT500 odpalały bez prądu z akumulatora bez problemu i jako motocykle typu "emergency vehicles'' sprawdzają się o wiele lepiej, ponieważ do startu potrzebują tylko benzyny i mocnego kopa. |
|
|
|
|
Łysy
Doczy: 30 Wrz 2010 Posty: 973 Skd: Kocina -Wielkopolska
|
Wysany: 2012-04-21, 21:09
|
|
|
Jak aku padł na amen, czyli nie daje nic prądu to enfield nie odpali, ale wystarczy by coś tam było czyli że da rade pyknąć klaksonem powinien odpalić. Co do procedury to wygląda ona tak:
otwierasz kranik paliwa kopiesz kilka razy na odprężniku by mieć pewnośc, ze silnik ma paliwo. Puszczasz odprężnik, podprowadzasz tłok na kompresje. Najlepiej gdy opór jest gdy kick starter jest w połowie ruchu. Włączasz odprężnik przesuwasz kickstarter do dołu. Puszczasz odprężnik, cofasz kickstarter do góry. Włączasz zapłon i zdecydowanie kopiesz. Sprawdza się we wszystkich singlach. |
_________________ „Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba”. |
|
|
|
|
Jeeper
Doczy: 13 Mar 2007 Posty: 831 Skd: Radom
|
Wysany: 2012-04-21, 21:21
|
|
|
Łysy, z całym szacunkiem : EFI ma odprężnik automatyczny. Po prostu ustawiamy dźwignię i kopiemy. To działa,sprawdziłem. |
|
|
|
|
|