Royal-Enfield Strona Gwna Royal-Enfield
Forum uzytkownikow

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UytkownicyUytkownicy  GrupyGrupy  czatCzat
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastpny temat
Przesunity przez: Jacek Lazarewicz
2016-01-13, 21:14
Od 0 do 2000 km.Podsumowanie Bullet 500 EFI prod.2015
Autor Wiadomo
Navaho
[Usunity]

Wysany: 2015-10-20, 14:05   Od 0 do 2000 km.Podsumowanie Bullet 500 EFI prod.2015

Mimo ,że co na niego popatrzę (a przede wszystkim posłucham) to zapominam o wszystkich jego niedociągnięciach ,spróbuję w miarę obiektywnie ocenić Królewskiego po pierwszych 2000km.
1. Porażką wydaje się nowy sposób obniżania kompresji podczas rozruchu nożnego.Wymyślono to tak ,że na krzywce rozrządu zaworu wydechowego na powierzchni ,po której porusza się rolkowy popychacz , zrobiono " rowek " w poprzek, mniej więcej na 2/3 szerokości krzywki.Umieszczony tam podłużny walec z jednej strony ścięty co w przekroju daje nam półksiężyc.Teraz w zależności od prędkości obrotowej krzywki walec albo wystawia brzuch (rozruch) nad bieżnie krzywki podnosząc popychacz (przed GMP w suwie sprężania) i dekompresuje nieco cylinder albo kiedy silnik już pracuje ,pod wpływem siły odśrodkowej obraca się płaską stroną do góry umożliwiając normalne przejście popychacza. W teorii nieźle a w praktyce ? W zależności od temperatury silnika ,stanu sprężynki ciężarka siły odśrodkowej, wałek potrfi zmieniać swoje położenie na wolnych obrotach i silnik pracuje bardzo nierówno. Do tego dochodzi głośny klekot w całym zakresie obrotów w chwili przejścia rolki popychacza nad schowanym wałkiem. Zawsze będzie uskok w tym miejscu.Jaki by to miało wpływ na kondycję popychacza w czasie ? Ja już się nie dowiem. Wywaliłem wałek w cholerę. Silnik pracuje idealnie.Dekompresje przy zapalaniu uzyskuję tak ,że po podejściu pod GMP suwu sprężania zostawiam nogę na kopce i kiedy samoczynnie obniży się o 2-3 centymetry ( 2-3 sekundy) bez problemu zapalam za każdym razem. Zaniosę jeszcze krzywkę do zalania w zakładzie gdzie naprawiają wałki rozrządu i nieznośny klekot powinien zniknąć.
2.Biegi. Co jakiś czas a czasami raz po raz wyskakuje dwójka. Antidotum na to jest dłuższe przytrzymanie dźwigni zmiany biegów.Mówią ,że się dotrze. Gorzej natomiast gdy sytuacja zmusi do nagłego zatrzymania motocykla.Redukcja biegów aby zejść do luzu czy jedynki jest niemożliwa.Stojąc można zmienić tylko jeden bieg .Czyli dajmy na to z 5tki na czwórkę.Dalej trzeba lekko dygnąć na półsprzęgle, sprzęgło ,trójka, dygnąć itd.Dziwne , że ci z tyłu nie próbowali mnie jeszcze staranować. 3.Komfort. Jeżdze dużo na średnich trasach tak 250 - 350 kilometrów dziennie. Z żadnego motoru zsiadając nie czuję się tak zmęczny i z bólem pleców. Nawet parodziesięcioletni rusek bije royala na głowę.Dotyczy to również pasażera. Amortyzatory ? Kanapa ?. Trzeba będzie pokombinować. 4.Pływający a raczej pulsujący przedni widelec. Przy dojeździe siłą rozpędu do jakiejś przeszkody przy zerowym położeniu manetki gazu, przedni widelec pulsuje góra-dół tak od 40km/h do zatrzymania. Koło proste bez bić.Gdzieś czytałem ,że problem może leżeć z tyłu motocykla. 5. Drgania pojawiające się od 70 km/h i zanikające ok 90siątki. Taka jego uroda chyba. 6. Odrobinę za wysokie obroty MOJEJ prędkości podróżnej czyli 90siątki.W Indiach sprzedają różne zębatki . 10 km/h załatwiłoby sprawę nie powodując drastycznego spadku mocy motocykla. Poza tym same zalety :) wygląd , DZWIĘK, spalanie przy ruchu mieszanym 3 litry na setkę ( w tym Góry Sowie ).świeca kawa z mlekiem.Olej od wymiany do wymiany bez żadnych dolewek ( jeżdżę na 5w 40).Super jest też możliwość regulacji luzów kół rozrządu za pomocą mimośrodów.Do pełni szczęścia potrzebuję jeszcze klosz lampy z europejskim wzorkiem (licznik w km już w drodze).
 
 
Wojtek75 

Doczy: 09 Gru 2013
Posty: 88
Skd: Olsztyn Jurajski
Wysany: 2015-10-20, 20:04   

Witam. W ciągu 2 sezonów zrobiłem takim motocyklem (EFI 500) ponad 9000 km i rzeczy o których piszesz u mnie nie występują, szczególnie dziwią problemy z biegami. Poza tym olej 5W40 się do tego silnika nie nadaje wg instrukcji... Pozdrawiam. WJ.
_________________
REfik i do przodu!
 
 
Sebastian H. 
sebol

Doczy: 03 Sie 2009
Posty: 160
Skd: wielkopolska
Wysany: 2015-10-20, 22:01   

Czyżby problemy z wyważeniem wału? To przerabialiśmy w gaźnikowcach.... Ale w efiku?
 
 
Peter 

Doczy: 18 Sie 2015
Posty: 22
Skd: Gdynia
Wysany: 2015-10-26, 08:55   

Kupiłem 500 EFI w sierpniu, rocznik 2015 naturalnie, i do wczoraj miałem 3360 km. Mój komentarz:
1. Nie spotkałem się z problemem nierównej pracy silnika ale fakt faktem najczęściej odpalam rozrusznikiem, kopie tylko jak jest ciepły. Co zauważyłem natomiast to głośna praca wtryskiwacza, ale spece mówili, że tak jest ok.

2. Zdecydowanie się zgadzam. Zrzucić bieg czasami to okropność. Do serwisu 3000 miałem z tym taki sam problem. W trakcie serwisu naciągnęli mi linkę do sprzęgła co zdecydowanie pomogło i problem nie występuje... ale w zamian nie mogę wrzucić na postoju N :D tzn tak ciężko chodzi dźwignia zmiany biegów, że z 1 natychmiast przeskakuje na 2... więc z 2 lekko kopiąc piętą czasami udaje mi się zejść do N. Na razie nic z tym nie zrobie ale na nowy sezon muszę to jakoś wyregulować... :/

3. zgodzę się co do zawieszenia, że jest twarde. Taki urok... taki mamy klimat :P

4. nie zauważyłem

5. też nie zauważyłem

6. sam jeżdżę przelotowo 80-90 km/h, silnik pracuje na wysokich obrotach ale "na słuch" wydaje mi się, że jeszcze w granicach... ale jak zdarza mi się pojechać 100 km/h to aż żal serce ściska tak go męczyć... a może nie, może to dla niego jeszcze ok?

Co do oleju, miałem z nim pewne problemy, ale po ostatniej wymianie jest super ok :) 5w40 chyba nie jest ok. Mi zalali Motul - 15W50 i taki jest zgodnie z instrukcją.
 
 
gulust 

Doczy: 28 Sty 2007
Posty: 769
Skd: Uć
Wysany: 2015-10-27, 06:26   

Ad.3 : zawieszenie w EFI (wg mnie) jest miękkie, a przynajmniej dużo bardziej miękkie niż w klasycznym Bullecie !
 
 
Tomek DD 

Doczy: 02 Pa 2012
Posty: 215
Skd: Puszcza Kampinoska
Wysany: 2015-10-27, 08:30   

Pierwsze słyszę że zawieszenie w RE jest twarde. Może to kwestia wagi właściciela ? :-D To trzeba więcej chlebka i kartofelków spożywać. :-P A może indianie zapomnieli o oleju w amortyzatorach ?
 
 
Peter 

Doczy: 18 Sie 2015
Posty: 22
Skd: Gdynia
Wysany: 2015-10-27, 08:35   

gulust napisa/a:
Ad.3 : zawieszenie w EFI (wg mnie) jest miękkie, a przynajmniej dużo bardziej miękkie niż w klasycznym Bullecie !


nie doprecyzowałem. Na pewno masz racje, porównując do klasycznego Bulleta :) ja wcześniej przez kilka lat miałem Virago 750 i jeżdżąc tymi samymi trasami po tych samych dziurach w mojej subiektywnej opinii to zawieszenie jest twardsze. Nie mówię, że to źle :)
 
 
Tomek DD 

Doczy: 02 Pa 2012
Posty: 215
Skd: Puszcza Kampinoska
Wysany: 2015-10-28, 16:34   

Poprzedni mój post to był oczywiście żart. Jestem szczerze zdziwiony narzekaniem na zbyt twarde zawieszenie. Nie jest to jednak przypadek odosobniony. Część kolegów nawet przy modelach gaźnikowych narzekało na twarde zawieszenie. Ja wręcz przeciwnie. Do rozpaczy doprowadzało mnie zawieszenie RE. Dla mnie fabryczne amortyzatory były zbyt miękkie. Połączone z wiotkim wahaczem strasznie przeszkadzały mi w jeździe. Jednak duża część kolegów nie narzeka na zawieszenie w swoich motocyklach. Myślę że wszystko zależy od preferencji właściciela RE i terenu po którym się porusza.
 
 
Łysy 

Doczy: 30 Wrz 2010
Posty: 973
Skd: Kocina -Wielkopolska
Wysany: 2015-10-28, 20:49   

Nie wiem jak w EFI, w moim, rocznik 2000 problemu nie ma. Same sprężyny są miękkie, wszystko zależy od oleju. U siebie trafiłem z olejem (i co za tym idzie z twardością) za trzecim razem i teraz jest OK.
_________________
„Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba”.
 
 
Tomek DD 

Doczy: 02 Pa 2012
Posty: 215
Skd: Puszcza Kampinoska
Wysany: 2015-10-28, 22:44   

U siebie wymieniłem amortyzatory dobierając je do swoich potrzeb jak również do charakteru motocykla. Wymieniłem olej w lagach i od wymiany przestałem narzekać na zawieszenie.
 
 
gulust 

Doczy: 28 Sty 2007
Posty: 769
Skd: Uć
Wysany: 2015-10-29, 10:18   

Tomek DD: ja m.in. dlatego wybrałem kiedyś Bulleta, że przód nie dobija nawet przy szybkiej jeździe po wertepach ... tył jeśli się ustawi na "twardo" to też trzyma moje 220lbs :mrgreen:
 
 
gulust 

Doczy: 28 Sty 2007
Posty: 769
Skd: Uć
Wysany: 2015-10-29, 10:22   

a Hindusi lubią mocne zawieszenia, bo przecież na motocyklu można sporo przewieźć ... :-P

motocykl-obładowany-po-granice-możliwości.jpg
Plik cignito 61 raz(y) 116,09 KB

 
 
Peter 

Doczy: 18 Sie 2015
Posty: 22
Skd: Gdynia
Wysany: 2015-10-29, 12:16   

Żeby nie było, to nie to, że narzekam na twarde zawieszenie, mnie tam się podoba :) do przedniego nic nie mam a tylne, twardawe trochę, oddaje styl motocykla. Nigdy nie miałem problemów RE z trakcją, ale prawda też taka, że na V750 też nie miałem. Zdecydowanie bardziej mnie irytuje niemożność wbicia swobodnie N... poczytam sobie jak to skutecznie zrobić.

Hindusi są czarodziejami transportu :) nie tylko na motocyklu, motocyklów też: http://www.joe.ie/life-st...ee-today/447247
 
 
Tomek DD 

Doczy: 02 Pa 2012
Posty: 215
Skd: Puszcza Kampinoska
Wysany: 2015-10-29, 14:01   

W czterobiegowej skrzyni bulleta jest magiczna dźwignia przeznaczona do tego celu. Nowoczesne motocykle niestety takiej nie posiadają.
 
 
Peter 

Doczy: 18 Sie 2015
Posty: 22
Skd: Gdynia
Wysany: 2015-10-29, 17:52   

Wiem, i bardzo żałuje, że w nowych RE nie montują już neutral-finder'a :( z tego co wiem (chodź może któryś ze znawców to mi sprostuje), jego pojawienie się tego wynalazku nie było podyktowane chęcią konstruktorów do unowocześniania motocykla, czy pokazania jakie to zaawansowane rzeczy robimy tylko z bardziej pragmatycznego powodu, tj. skrzynia była tak lipna, że bardzo trudno było znaleźć N :) jeżeli to prawda to i tak trzeba pogratulować wyobraźni konstruktorom.

Liczyłem na to, że w nowym silniku ten problem zniknie :D i pewnie tak jest, tylko kwestia regulacji...
 
 
Wywietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie moesz pisa nowych tematw
Nie moesz odpowiada w tematach
Nie moesz zmienia swoich postw
Nie moesz usuwa swoich postw
Nie moesz gosowa w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapyta do SQL: 14